Just nu går det tyvärr inte att ladda upp foton tar ju ganska mycket minne även om jag minskade till 1Mb.
Kan ju tillägga att jag kommit över min bästa bil hittills en toyota verso 2012 med cvt låda, drar lite bränsle på motorväg 0,6 l/Mil, går tyst eftersom motorvarvet är lågt, mycket lägre än man normal kör med en manuell växellåda. Värmen är bra vilket är viktigt nu när kylan satt in på allvar. Funderar på att skaffa en kinavärmare just den modellen jag vill ha går bara att beställa från kina vilket tar tid sedan är det stor risk att tull och moms tillkommer vilket man undviker genom att handla från EU.
Jag vill ju ha den minsta modellen typ allt i ett med dieseltank och allt annat installerat i en låda, bara att koppla in 12v och hitta ett hål för avgasslangen. Fjärrkontrollen sköter allt.
Har även tänkt att montera en i husbilens gasolkoffert blir en väldigt enkel installation där man tar inluften från den ventilerade kofferten. Problemet är att man av säkerhetskäl måste stänga gasolen när man använder den eftersom läckande gasol förmodligen antänds i värmaren och skickar en eldkvast in i bilen. Behöver ju behålla gasolen till spisen och varmvattnet.
Finns ju alternativa monteringar t.ex. under bilen med fäste i en balk men då måste man ordna med påfyllning av tanken. Man kan ju ha den stående löst på marken med en slang in men då ska det ju vara vid längre uppställningar och det tänker jag undvika blir lätt ganska tråkigt och det är ju det som inte är meningen. Jappe tyckte ju synd om alla dessa husbilar som stod inlåsta hela vintern på Bahia camping.
Har ibland funderat på att sälja husbilen för att skaffa något annat men finns inget vettigt, det man behöver är ju värme kök toalett varmvatten med dusch och förvaringsutrymmen. Bra isolering mot kyla. verkar som min bil uppfyller de kraven den var nog långt före sin tid. Har tittat mycket på youtube där man visar många husbilar, trots att de är väldigt dyra så verkar sängarna och bäddningen skapa stora problem. Det är ju ganska viktigt att det fungerar med hemkomfort. Har minskat sängens bredd som var 120cm sist jag var i spanien så nu är det 80cm som jag hade i början eftersom det blev lite dåligt med plats att sitta och 80cm räcker ganska bra. Har beställt en uppvärmd sittdyna som går med usb powerbank till stolen men bör fungera att värma upp sängen innan man lägger sej. Fick den iden efter att jag handlat en tunn tröja med batteriuppvärmning på samma vis.