• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

På tur med Ture, ett annat kapitel ;)

Stått två nätter på Camping Florida i Benicàssim. Nu står jag på en parkering i Altea. Har inte kört motorvägar idag utan kört längs slingriga vägar hela dan. Slingrigast är det strax innan man kommer fram till Altea.
Imorgon är det koll av växellådan och trimning av Rossi. Får se vad det kan kosta att fixa lådan.
Visa bilaga 34832Visa bilaga 34833

Visa bilaga 34834
Visa bilaga 34835
Han blir väl snyggare imorgon hoppas jag. Visa bilaga 34836Visa bilaga 34837
Här skulle jag ha varit och sett MotoGP för två veckor sen. Visa bilaga 34839
Visa bilaga 34838Visa bilaga 34840Visa bilaga 34841
Hasse, skönt att se att du är framme!

Imorgon är jag stand by vid telefonen, åker till Gävle med bilen kl 10.30 och upptagen mellan 11.30 - 12.00 och mellan 13.30 - 14.00, resten av dagen helt ok.

Föreslår att när chefen på verkstan kollat problemet, ringer du upp mig så får han berätta för mig, vad problemet är, hur han löser det och en uppskattning på hur mycket det kan kosta att fixa det.

/Tommy
 
Då har jag fått domen på bilen! Kostar nästan 20000:- att få den fixad på verkstaden. Så jag har bestämt mig för att göra det själv. Saknar lite verktyg men det kan man ju köpa. Materialet går på ca 4500:- Min käre bror har skickat efter delarna och sen skickar han dem till den plats jag befinner mig.
Nu sitter jag på strandpromenaden och väntar på att Rossi ska bli klar hos hundfrisören. Ska ta en bit mat medan jag väntar.
Stort tack till Tommy Dyner för tolkhjäpen och allt annat som du har hjälp mig med!IMG_4983.jpegIMG_4984.jpegIMG_4986.jpegIMG_4987.jpeg
Tror det drar ihop till oväder

IMG_4988.jpegIMG_4990.jpeg
 
Skrev inget igår men nu är jag framme på Bahía Camping. BengtL och jag tog en runda på stan och åt lite mat på favoritstället Casa de Oro.
Igår fick min bror reservdelarna och han skickar dem tillsammans med lite grejor som kan behövas, 36 hylsa, nyckel till oljepluggen, slang och en tratt så man kan fylla olja enkelt.
Idag ska jag plocka runt bland alla grejor man har gör att slippa ha dem framme. Gå ner till kinesen och se vad de har gör andra verktyg man kan behöva. En pressening att lägga under bilen så man har en chans till att hitta det man tappar. IMG_4996.jpeg
Så fin blev Rossi efter besöket hos frisören.


IMG_4999.jpeg
En flamingo såg vi i vattnet

IMG_5002.png
Perfekt väder att ligga under bilen och skruva.
 
Har inte uppdaterat på några dagar. Lämnade Bahía den 17/12 och körde till Ceuti via slingriga vägar. Ställplatsen var trevligt med många svenska bilar. Suttit i solen och läst en bok och bara tagit det lugnt. Idag körde jag vidare. Nu står jag på en asfaltplan i närheten av Los Alcazares. Var inom Ikea i Murcia och åt köttbullar med potatismos. Handlade lingonsylt till havregrynsgröten och lite annat gott.
När jag skulle lämna ställplatsen i Ceutí hände det en liten grej…
IMG_5073.jpeg
När jag skulle köra iväg så fastnade hörnan på en stolpe. IMG_5076.jpeg
En o en halvtimme senare så var jag på rull igen.
IMG_5074.jpeg
Stolpen klarade sig utan nämnvärda skador..
 
Har inte uppdaterat på några dagar. Lämnade Bahía den 17/12 och körde till Ceuti via slingriga vägar. Ställplatsen var trevligt med många svenska bilar. Suttit i solen och läst en bok och bara tagit det lugnt. Idag körde jag vidare. Nu står jag på en asfaltplan i närheten av Los Alcazares. Var inom Ikea i Murcia och åt köttbullar med potatismos. Handlade lingonsylt till havregrynsgröten och lite annat gott.
När jag skulle lämna ställplatsen i Ceutí hände det en liten grej…
Visa bilaga 35150
När jag skulle köra iväg så fastnade hörnan på en stolpe. Visa bilaga 35151
En o en halvtimme senare så var jag på rull igen.
Visa bilaga 35152
Stolpen klarade sig utan nämnvärda skador..
Wow 😮, tråkigt öde med skadan…tur det finns silvertejp.
Trodde du skulle bli kvar på Bahia, vart är du på väg?
// Jörgen
 
Hej
Ditt paket är på plats
Jag kollade på DHL

Sendungsnummer CF901660477DE

Zugestellt
sosmJTQU2BryrgHbD0Vq8WA2-b01y8iuP_GcGuEwl_44Pg11HwxX82Z1spP9jF5jQdOJQHXZx-NX0q_krWlL52TQIFbFwe2onTAcp9T82hdcT2jUNklnlk32BwfcjiM3DwNJ4KU

21. Dezember 2023, 10:35

Mvh. Klas Nilsson
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen