• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Medlemsnummer

Är det någon som vill ha England idag sen fira det, England får man väl för sina syndens skull 😆?..😉🤔🤔
 
Senast ändrad:
George Orwell 1984 alpha människor kontra epsilon människor.
Vi är redan där med våra personnummer börjar det på 1940 är man nog ganska rökt och lågprioriterad i systemet. Själv slår jag på facebook varje dag för att få min dagliga dos från systemet. De kräver inte att kameran ska vara på - än.
 
Ser inte någon egentlig fördel med ett medlemsnummer.

En nackdel kan vara att den som har 28734 kanske känner sig lite marginaliserade av de med under 100 som nummer.

Men vad vet jag?

Jo, att Gustav Vasa dog 1560. Det numret hade jag valt om det varit valfria nummer.
 
Ser inte någon egentlig fördel med ett medlemsnummer.

En nackdel kan vara att den som har 28734 kanske känner sig lite marginaliserade av de med under 100 som nummer.

Men vad vet jag?

Jo, att Gustav Vasa dog 1560. Det numret hade jag valt om det varit valfria nummer.
Det har väl många upplevt i annan klubb
Men det är mycket lätt löst, golfen t.ex har ett system där det inte går utläsa vem som var 1:a eller 1111:a

Kan man boka 1066?
 
Ändrade medlemskategorier?
Det har i tråden ovan nämnts "Välkänd medlem". Har det tagits bort nu? Jag kan se att det finns "Medlem", "Ny medlem" och "Aktiv medlem". (Dessutom t ex "iValberedning" m fl.)
Vad innebär de olika kategorier som nu finns?
 
Det är en forumfunktion som bara visar aktivitetsnivå för användare.
om man varit så aktiv att man postat fler än 24 inlägg får man titeln Aktiv medlem och när man kommer över 100 blir man välkänd medlem.
Det är ingen större sak, men finns där för att ge nya användare dels en liten uppmuntran att posta inlägg och dels ge dem en känsla för vilka som varit aktiva ett tag och kanske kan hjälpa och stötta vid behov.
Tidiagre var gränsen för välkänd medlem lägre, så dessa har blivit färre. Men de ökar snart i antal igen.
 
Det där tror jag kan va bra....man ser då på ett lätt sätt att någon varit flitig skribent... sen tycker jag att det är rimligt att man anger....t ex ordförande...eller kassör...eller liknande..eller t ex techadmin eller om man har någon annan speciell funktion...så långt..BRA.

..............
Sen är jag dock mera skeptisk.....bl a till matematiken!
PLÅtta borde då vara välkänd medlem?
 
Tack för svar.
Jag har 154 inlägg med detta. Men står som "Aktiv medlem". Det är något som inte stämmer.
Och det postade Burstner också medan jag skrev.
 
Om vi nu skulle ha ett medlemsnr,

som jag iofs inte förstår vitsen med, är det bättre att ha det som ett slumpmässigt nr. Typ: N43K7.
Då slipper man bli marginaliserad för att man är så långt efter 1.

Vi har ju redan ett ANVÄNDARNAMN. Det funkar ju det oxå...
Om man nu vill ha ett nummer kan man ta klockslaget när man registrerade sig. Ex: kl 14:21 och 25 sekunder = 142125
 
Senast ändrad:
Vi har unika användarnamn, borde inte det räcka? Vad är problemet egentligen, gammal vana att ha ett nummer? … eller pga att ”någon” har frågat ”vad för nummer har du”? Löjligt! Har inte vi större problem än detta ja då kan vi skratta oss lyckliga!
 
Tack för svar.
Jag har 154 inlägg med detta. Men står som "Aktiv medlem". Det är något som inte stämmer.
Och det postade Burstner också medan jag skrev.
Sjekket, og det er ikke antall innlegg som er grunnlaget - det er poeng som beregnes på bakgrunn av innlegg og gillande pluss endel saker til. Vi er mange på 93 poeng nå :D. For de som vil (orker) så er dokumentasjonen av points på https://xenforo.com/community/threa...ttings-how-are-trophy-points-calculated.9977/ regner med at neste opprykk for mange blir når de har vært med i ett år.
 
Senast ändrad:
Sjekket, og det er ikke antall innlegg som er grunnlaget - det er poeng som beregnes på bakgrunn av innlegg og gillande pluss endel saker til. Vi er mange på 93 poeng nå :D. For de som vil (orker) så er dokumentasjonen av points på https://xenforo.com/community/threa...ttings-how-are-trophy-points-calculated.9977/ regner med at neste opprykk for mange blir når de har vært med i ett år.
Poängberäkningens regler hittar vi även på vårt eget forum, här: https://forum.ihusbil.se/help/trophies/. Men reglerna för "medlemskategorier" framgår inte. Jag hoppas på att även det kommer att presenteras på motsvarande sätt.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen