• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Medlemsnummer

Vad är det för fel med BERÖMD eller KÄNDIS! Välkänd är ju lite dubbelt välkänd av polisen ger ju inga meriter.
 
Söker medlemsnummer, fick frågan på vår uppställningsplats, en person var tveksam om att gå med..
Bokning av Färjeplats Nynäshamn Rostock:
För att få visshet ringde jag 0771 702 550 och frågade om ev. rabatt som medlem i IHusbil?
Den vänlig tjej jag pratade med visste inget om iHusbil, men vi fortsatte och snacka och kom in på hur De agerade om jag t.e.x påstod mig vara medlem i en viss organisation alla kan ju påstå att jag är med i t.e.x Caravan Club och vill ha deras rabatt!
Svar: vi frågar efter deras Medlemsnummer blev svaret, utan medlemsnummer ingen rabatt.
Är förmodligen samma hos Preem, min bekanting jag nämnde tidigare tog mig på orden och skrev en ansökan, men har ännu inte hört något från Preem om att det finns någon rabatt, och med tanke på mitt samtal med Hansa så behövs antagligen ett medlemsnummer även hos Preem.
Har själv rabatt hos Preem genom Caravan Club och fick uppge medlemsnr. vid ansökan så det är inget konstigt.

Vore intressant om Någon redde upp detta, är det någon som har fått Rabatten hos Preem? vilken kontaktperson har beviljat den rabatten och på vilka premisser har det skett? Har de bara gett rabatt utan att Ni bevisat Er vara medlem i iHusbil..eller?

Samma fråga: Någon som fått Färjerabatten hos Hansadestination? och hur har Ni bevisat Er medlemskap.
Har Ni bara uppgett att "jag är medlem i iHusbil" och erhållit rabatten..? eller hur har det gått till?
 
Senast ändrad:
Angående färjelinjen så tycker jag att vi är väldigt tydliga med hur det fungerar i förmånsinlägget:


Angående bränslerabatten tycker jag också att vi är tydliga med hur man gör för att få kortet som man får rabatt på:

Veckans dieselpris: Klicka här
Avtalet är ett fast veckopris som sätts varje måndag och vi kommer att meddela det nya aktuella priset som gäller på vårt Forum, rabatten blir 1,14 kr/L på SÅIFA/listpris.

Priset är fast och gäller på alla Preem & SÅIFA... https://forum.ihusbil.se/classifieds/preem-Åfa-rabatt-på-bränsle.1/
 
Bokning av Färjeplats Nynäshamn Rostock:
För att få visshet ringde jag 0771 702 550 och frågade om ev. rabatt som medlem i IHusbil?
Den vänlig tjej jag pratade med visste inget om iHusbil, men vi fortsatte och snacka och kom in på hur De agerade om jag t.e.x påstod mig vara medlem i en viss organisation alla kan ju påstå att jag är med i t.e.x Caravan Club och vill ha deras rabatt!
Svar: vi frågar efter deras Medlemsnummer blev svaret, utan medlemsnummer ingen rabatt.
Är förmodligen samma hos Preem, min bekanting jag nämnde tidigare tog mig på orden och skrev en ansökan, men har ännu inte hört något från Preem om att det finns någon rabatt, och med tanke på mitt samtal med Hansa så behövs antagligen ett medlemsnummer även hos Preem.
Har själv rabatt hos Preem genom Caravan Club och fick uppge medlemsnr. vid ansökan så det är inget konstigt.

Vore intressant om Någon redde upp detta, är det någon som har fått Rabatten hos Preem? vilken kontaktperson har beviljat den rabatten och på vilka premisser har det skett? Har de bara gett rabatt utan att Ni bevisat Er vara medlem i iHusbil..eller?

Samma fråga: Någon som fått Färjerabatten hos Hansadestination? och hur har Ni bevisat Er medlemskap.
Har Ni bara uppgett att "jag är medlem i iHusbil" och erhållit rabatten..? eller hur har det gått till?
SÅIFA frågade efter våra medlemsnummer men accepterade att vi inte har det.

När det gäller Hansa Destination är rabatten generell för alla med husbil, som bokar online och skriver in rabattkoden. Du kan t,ex. Inte få rabatten om du ringer och bokar, eller köper biljetten i hamnen.

Tommy
 
SÅIFA frågade efter våra medlemsnummer men accepterade att vi inte har det.

När det gäller Hansa Destination är rabatten generell för alla med husbil, som bokar online och skriver in rabattkoden. Du kan t,ex. Inte få rabatten om du ringer och bokar, eller köper biljetten i hamnen.

Tommy
Bra Tommy, märkligt att Hon inte nämnde det? men vi pratade ju medlemsnummer förstås!

Du har ingen kontaktperson på Preem att hänvisa till??
 
Bra Tommy, märkligt att Hon inte nämnde det? men vi pratade ju medlemsnummer förstås!

Du har ingen kontaktperson på Preem att hänvisa till??
Pratade med marknadschefen, men han tar nog inte mot på ”kundsupporten” skulle jag tro. Men det tar några veckor innan kortet kommer, själv väntade jag nog uppemot en månad.

Skrev bara iHusbil i rutan ”Företag” och det fungerade perfekt.

Tommy
 
Pratade med marknadschefen, men han tar nog inte mot på ”kundsupporten” skulle jag tro. Men det tar några veckor innan kortet kommer, själv väntade jag nog uppemot en månad.

Skrev bara iHusbil i rutan ”Företag” och det fungerade perfekt.

Tommy
Får framföra det nästa gång! 👍🏽
 
Angående färjelinjen så tycker jag att vi är väldigt tydliga med hur det fungerar i förmånsinlägget:



Angående bränslerabatten tycker jag också att vi är tydliga med hur man gör för att få kortet som man får rabatt på:
Märkligt att kvinnan hos Hansa inte sa något om någon Kod.. men tack för klargörandet.
Preem rabatten däremot, finns inget som säger att de som söker är medlemmar i ihusbil, är ett standard formulär,
märkligt att det inte är krav på att någon form att ID ska anges som säger att man är medlem.
skrev tidigare att jag skall kontakta min kontakt person hos preem, men inte fått det gjort ännu.
skall ta tag i det under veckan.
 
Blanda inte ihop Preem och ÅFA. För mig räckte det att skriva iHusbil på ansökan.
På alla andra erbjudanden vi har inom iHusbil så finns det en kod, vilket då i sin tur inte behövs ett medlemsnummer.

Några medlemslistor delas inte ut från iHusbil utan det är enbart vissa admin som kan ta del av dessa så då faller även det syftet med medlemsnummer.
 
Preem rabatten däremot, finns inget som säger att de som söker är medlemmar i ihusbil, är ett standard formulär,
märkligt att det inte är krav på att någon form att ID ska anges som säger att man är medlem.
skrev tidigare att jag skall kontakta min kontakt person hos preem, men inte fått det gjort ännu.
skall ta tag i det under veckan.
Jag förstår inte riktigt problemet, är man medlem här i iHusbil kan man ladda ner ett formulär och följa i det med hjälp av en instruktion och på så sätt ansöka om att få ett bränslekort som ger rabatt på bränsle.
Om man inte är medlem här så har man inte behörighet att se varken eller instruktionen eller kunna ladda ner formuläret.

Så om någon inte är medlem i iHusbil krävs det att någon medlem på insidan hjälper dem att komma över instruktionen och formuläret.
Det är gratis att bli medlem här, det känns lite osannolikt att någon skulle vara så snål att de inte registrerar sig här om de behöver formuläret och istället utnyttjar en medlem för att hjälpa dem att komma över det, och jag har även svårt att tro att en medlem här kulle ställa upp på att hjälpa någon bekant att komma över formuläret utan att se till att de registrerar sig här först.
 
Senast ändrad:
Jag förstår inte riktigt problemet, är man medlem här i iHusbil kan man ladda ner ett formulär och följa i det med hjälp av en instruktion och på så sätt ansöka om att få ett bränslekort om ger rabatt på bränsle.
Om man inte är medlem här så har man inte behörighet att se varken eller instruktionen eller kunna ladda ner formuläret.

Så om någon inte är medlem i iHusbil krävs det att någon medlem på insidan hjälper dem att komma över instruktionen och formuläret.
Det är gratis att bli medlem här, det känns lite osannolikt att någon skulle vara så snål att de inte registrerar sig här om de behöver formuläret och istället utnyttjar en medlem för att hjälpa dem att komma över det, och jag har även svårt att tro att en medlem här kulle ställa upp på att hjälpa någon bekant att komma över formuläret utan att se till att de registrerar sig här först.
Är ett standard formulär inte ID märkt för iHusbil vad jag kan se.. faktiskt samma som när jag för 4 år sedan ansökte om rabatten via Caravan Club.

Nåja vi avslutar debatten om detta återkommer om jag får konkret svar från SÅFA/Preem
 
Blanda inte ihop Preem och ÅFA. För mig räckte det att skriva iHusbil på ansökan.
På alla andra erbjudanden vi har inom iHusbil så finns det en kod, vilket då i sin tur inte behövs ett medlemsnummer.

Några medlemslistor delas inte ut från iHusbil utan det är enbart vissa admin som kan ta del av dessa så då faller även det syftet med medlemsnummer.
Skärmavbild 2022-10-29 kl. 15.53.12.pngDenna ansökan är tagen från SÅIFA/ÅFA´s hemsida exakt samma som i forumet under Förmåner.
Alltså behöver ingen utomstående få Hjälp från medlem vid ansökan som antyddes ovan.
 
Denna ansökan är tagen från SÅIFA/ÅFA´s hemsida exakt samma som i forumet under Förmåner.
Alltså behöver ingen utomstående få Hjälp från medlem vid ansökan som antyddes ovan.
Men för att få veta hur du skall fylla i den, måste du ha tillgång till forumet - antingen som medlem eller som Joakim skriver ovan via en annan medlem. I detta fallet är ifyllandet av "rabattkoden" bekräftelsen av behörigheten.
Ett medlemsnummer gör ingen skillnad. Mer än att mottagaren får ett nummer, som de inte kan göra något med (då de inte har något medlemmsregister).
 
Märkligt att kvinnan hos Hansa inte sa något om någon Kod.. men tack för klargörandet.
Preem rabatten däremot, finns inget som säger att de som söker är medlemmar i ihusbil, är ett standard formulär,
märkligt att det inte är krav på att någon form att ID ska anges som säger att man är medlem.
skrev tidigare att jag skall kontakta min kontakt person hos preem, men inte fått det gjort ännu.
skall ta tag i det under veckan.
Det med kvinnan och vad hon sa och inte och varför lär vi du inte kunna reda ut här.

Men nu vet du ju, och eftersom det är så här det är, är det inget konstigt.
Bra!?
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen