Dag 205 påskafton 8 / 4.
Vi startar tidigt, i tregradigt utetemp, burrr!
Det är kallt nu!!!
Kör norrut i Champagne och in i Luxemburg för att tanka. Vilket inte var så billigt. Kostade 1,481 på Q8. Billigaste i Frankrike var 1,759 och dyrast strax efter gränsen från Spanien med 1,989.
Billigast i Spanien var den 17 / 2 med 1,407 och dyraste 1,650 nära franska gränsen.
I Tyskland har jag sett priser på 1,6 till 1,8.
Efter tankningen kör vi till Bingen i Tyskland.
Färjar över floden Rhen, vid ett tillfälle.
Stannar mellan två vingårdar. På en Pb1 plats.
Går runt och orienterar oss.
Ser ett stort fint Magnoliaträd.
Hittar själva ställplatsen en bit bort. Så vi kör dit.
Men där får vi inte stå, eftersom vi inte är medlemmar i en tysk vinförening. Så vi kör tyvärr vidare och leter efter en lämplig nattplats. Vilket inte var lätt.
Vi hittar en camping i skogen. Mest avsedd för de som vill rida på en ponny. Kostar 15 euro. Men de tog inte kreditkort och vi hade bara tre euro i mynt och inga sedlar. Så vi måste avstå och köra vidare.
Hittar en i ett naturområde.
Men Lottie tyckte att det var för ensamt. Så färden fortsätter, utefter Rhen.
Hittar en annan camping vid flodstranden, kostade 34 euro och även här måste vi betala med sedlar eller mynt.
Kör vidare och ser denna byggnad mitt i floden.
I närheten av Kamp Bornhafen ganska nära Koblenz hittar vi en stor grusplan där det står några bilar och en hb. Svänger in där för natten.
Efter en stund kommer en kvinna fram och säger att det är en privat p plats för Hotellet. Jag säger att det finns ingen skylt som upplyser oss om det. Vi har nyligen fått tillgång till platsen och har inte hunnit med det, får jag till svar.
Vi ber nu att få stanna här en natt och lovar att åka kl 07 i morgon bitti. Hon var tvungen att fråga en kollega. Om hon inte kommer tillbaka så är det ok, för denna gång.
Hon har inte kommit tillbaka, så vi sover över här.
Körde i tre länder idag. Blev 45,5 mil. Längsta körningen.