Var ute på rull med husbilen men idag på hemvägen ringer bonusgrabben och är upprörd, han har ett metalliskt ljud som kommer då han släpper på gaspedalen, bad honom åka hem till oss så är vi hemma om 1 timme.
Jag provkörde bilen och trodde det var en bult eller skruv som fastnat i däcket men det försvann vid gaspådrag så då kunde man utesluta det.
Och hur sakta jag än åkte så kom ljudet om jag inte gasade, därför gissade jag på drivknutarna. Men eftersom jag är så värdelös på bilar så gick jag in och googlade och någon skrev om dåligt åtdragna hjulbultar så jag gick ut och kontrollerade hjulbultarna.
Vänster fram var 2 bultar så lösa att jag skruvade ut dom med fingrarna, 2 av 4 bultar.
På högersidan var alla hjulbultar dåligt åtskruvade, inte så lösa att dom gick att skruva ut med fingrarna.
Drog alla hjulbultar mad muttermaskinen och på bakhjulen satt alla hjulbultar fast.
Jag hävdar att det
BARA är slarv från däckverkstäderna, dom hyr ofta in tillfällig personal för den ordinarie personalen har inte en chans att hinna skifta hjulen till alla som vill under vår och höst.
Varför behöver man aldrig efterdra hjulbultarna på nytillverkade bilar, så fort en däckverkstad har bytt hjul så måste man efterdra hjulbultarna någonstans mellan 5-10 mil, KONSTIGT.
Konstigt att vi måste kontrollera om däckverkstäderna har utfört sitt jobb, mitt tips är att inte lita på den tillfälligt inhyrde däckbytaren som i vanliga fall helst spelar tv-spel, efterdra ALLTID hjulbultarna!