• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Projekt Återställande av inredning – vatten över huvudet?

Lite nytt som jag hunnit med.

Här är lite test av garderobsljuset i mörk bil. Det blev ett alldeles lagom starkt ljus. Inte svagt och inte för starkt. Nu går det lätt att hitta shortsen och Hawaiiskjortan även när solglasögonen är på

Visa bilaga 45424 Visa bilaga 45425

Här inpassning av biten ovanför höger garderobsdörr. Den skruvas fast i sängramen och följer med upp när man lyfter sängen.

Plastkåpan till låset på denna dörr är vit och det är av ren snålhet. Jag hade ett nytt komplett lås liggandes sedan förut och det var identiskt med originallåsen Hymer säljer så det kändes dumt att köpa ett nytt till. Jag sprayar nog kåpan brun vid tillfälle.

Visa bilaga 45426

Visa bilaga 45427

Här är bitarna på plats ovanför båda dörrarna.
Visa bilaga 45428

Här är även magneterna till belysningen och dom yttre bitarna som skall fungera som glidskenor och stöd för utdragsskivan på plats.

Visa bilaga 45429

Och ser man på, originalmadrasserna med nytvättade originalklädslar är på plats. Även klädseln på väggen vid huvudänden är tillbaka på plats.

Visa bilaga 45430

Visa bilaga 45431

Jag förklarar härmed återställningen inne som slutförd Visa bilaga 45433
Jag sitter just nu och smuttar på en kall och käkar lite cashewnötter..:D Visa bilaga 45432

Nu är det ”bara” återställningen av garaget kvar. Det mesta är lite roligare småpill och inte så mycket snickeri.
  • Koppla in elen till nya ladduttagen inne vid sängarna
  • Sätta upp belysning. Det blir fem ledprofiler. Två mitt på taket, en ovanför varje lastlucka och en inne i det lilla utrymmet till höger om färskvattentanken.
  • Sätta dit ett par 230V uttag och två brytare till garagebelysningen
  • Sätta dit en vippbrytare till motorventilen för gråvattentömningen
  • Sätta dit en extra säkringspanel med brytare för att enkelt kunna koppla in kylbox och annat där bak.
  • Sen säkert något mer..

Fortsättning följer. Med lite tur får jag mycket gjort i helgen
Starkt jobbat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons