• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Behöver du hjälp med något när du besöker Spanien

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkstäder på Costa Blanca för husbilens bodel.

Igår fick jag ett samtal från en svensk husbilsåkare på tur i Spanien, som letade en verkstad för Husbilens bodel.

Lägger in mitt svar här, eftersom det kan vara relevant även för andra som besöker Spanien:

De verkstäder jag har varit i kontakt med är Caravanning world awnings i Benidorm, men som gav intryck att mera hålla på med husvagnarna som står permanent på campingarna i Benidormområdet.

Den andra är Caravan Cruz i Elche. Dit har jag hänvisat flera skandinaviska husbilsägare. Vad jag förstår har det gått bra eftersom jag aldrig hört något negativt efteråt.

Caravan Cruz är en stor återförsäljare av husbilar med egen verkstad.

Googlat och letat andra verkstäder på Costa Blanca som kan vara aktuella, efter att ha läst deras presentationer och sett omdömena från deras kunder.

Hittade 3 som kanske kan vara relevanta:




Som sagt, det tre sistnämnda känner jag inte till mera än det jag läst när jag Googlat.

Service ALDE och Truma på Costa Blanca

Har idag pratat i telefon med norske Aril, som befann sig i Norge just nu, men reser ner till Costa Blanca i helgen. Han bekräftade att han kör vidare med sin service på Alde och Truma.

Arils nummer är: +47 90160474

Aril söker upp kunderna efter överenskommelse kunderna på ställplatsen/campingen.

Tommy
Har varit på Caravan Cruz många gånger och han kan engelska också. Problemet kan vara att få tid då de är så populära. Ring och boka i förväg. Det brukar alltid stå några bilar där när de öppnar som han försöker klämma in om det går. Men det går inte alltid.
 
Verkstäder på Costa Blanca för husbilens bodel.

Igår fick jag ett samtal från en svensk husbilsåkare på tur i Spanien, som letade en verkstad för Husbilens bodel.

Lägger in mitt svar här, eftersom det kan vara relevant även för andra som besöker Spanien:

De verkstäder jag har varit i kontakt med är Caravanning world awnings i Benidorm, men som gav intryck att mera hålla på med husvagnarna som står permanent på campingarna i Benidormområdet.

Den andra är Caravan Cruz i Elche. Dit har jag hänvisat flera skandinaviska husbilsägare. Vad jag förstår har det gått bra eftersom jag aldrig hört något negativt efteråt.

Caravan Cruz är en stor återförsäljare av husbilar med egen verkstad.

Googlat och letat andra verkstäder på Costa Blanca som kan vara aktuella, efter att ha läst deras presentationer och sett omdömena från deras kunder.

Hittade 3 som kanske kan vara relevanta:




Som sagt, det tre sistnämnda känner jag inte till mera än det jag läst när jag Googlat.

Service ALDE och Truma på Costa Blanca

Har idag pratat i telefon med norske Aril, som befann sig i Norge just nu, men reser ner till Costa Blanca i helgen. Han bekräftade att han kör vidare med sin service på Alde och Truma.

Arils nummer är: +47 90160474

Aril söker upp kunderna efter överenskommelse kunderna på ställplatsen/campingen.

Tommy
Ett ställe som är bra och har engelsk språklig verkstads chef är Hisbavan.
www.hispavan.com Parqus ind.El Real.C / ElmGarcel 14 Antas( Almeria)
salidas/ Exits 534-B & -Exit 911 AP 7.
T.+34950047033 / + 34 68784530
 
Jag vill härmed tackaTommy Dyner å det varmaste.

Här strax söder om Barcelona sitter vi med multipla små bekymmer i vår husbil. Hemma i Söderhamn sitter Tommy och assisterar oss med namn och adress till en verkstad med goda omdömen.

Normalt är jag nog en driftig karl men i detta var Tommy mig överlägsen.

Heder och tusen tack!

Imorgon kör vi till en verkstad bara några kilometer bort!
 
Finn, har just haft kontakt med Moha som hjälpte dig med att tvätta husbilen. Nu visade det sig att han var i Granada och kommer senare under månaden tillbaka till Costa Blanca, men vet inget datum.

Återkom senare så kollar jag om han kommit på plats, Annars så har jag hört talas om en cuban i industriområdet mellan Altea och Albir som tvättar bilar. Vet inte om han tvättar husbilar, men jag kollar det om inte Moha kommit tillbaka tills dess.

Tommy
Hei Tommy.
Vet du om Moha har kommet tilbake, eller om han kanskje kommer i nær framtid?
Vi reiser nedover igjen med fly i morgen. :)
 
Hei Tommy.
Vet du om Moha har kommet tilbake, eller om han kanskje kommer i nær framtid?
Vi reiser nedover igjen med fly i morgen. :)
Hej Finn, ursäkta sent svar men jag får inte tag i Moha.

Om du vill kan jag leta fram en annan lösning, det är en cuban som jag hört talas om som tvättar bilar i Alteas industriområde?

Själva kommer vi ner med en smutsig husbil om 10-12 dagar, som skall tvättas. Om inte Moha finns på plats blir det n9g cubanen som får tvätta vår bilen.

Tommy
 
Hej Finn, ursäkta sent svar men jag får inte tag i Moha.

Om du vill kan jag leta fram en annan lösning, det är en cuban som jag hört talas om som tvättar bilar i Alteas industriområde?

Själva kommer vi ner med en smutsig husbil om 10-12 dagar, som skall tvättas. Om inte Moha finns på plats blir det n9g cubanen som får tvätta vår bilen.

Tommy
Hei Tommy.
Det viste seg at bilen var rett så ren (den ble polert og vokset før vi reiste til Italia).
Så jeg behøver ikke vask av Moha denne gangen, men til våren blir det nok aktuelt.
God tur nedover!👍🚍😁
 
Hej Finn

Nu har jag fått priserna på den service som du vill få fixad.

Översatte dina önskemål och skickade över dem till verkstan, svaret fick jag inte i den form som jag brukar få det, utan hon kopierade dina önskemål som jag skrev på spanska och satte pris på var och ett av dem. Orsaken var att hon har problem med det programmet i datorn.

Visa bilaga 14177
Tror du förstår vad som kostar vad och vår rabatt är avdragen på priserna, som totalt inklusive arbetskostnaden blev 542:80 Euro, inklusive IVA (moms).

Man bekräftar även att man använder korrekta oljor.

Om du accepterar priserna så är du välkommen klockan 09.00 den 24 oktober, var snäll och bekräfta.

Tommy
Hei Tommy.
På mandag ble bobilen levert inn (etter at vi endret dato), og alt fungerte 100%!
Jeg fikk også ekstra rabatt etter din hjelp.:)
Verkstedet gjør en veldig god jobb - neste år blir det bytte av karmen.
Mange takk for all din hjelp igjen, Tommy.! :)
 
Tack för återkoppling och glad att se att fungerat perfekt.

Skall skriva till verkstan och berätta att ni var nöjda.

Vi är i Altea om någon vecka… hoppas vi snart ses.

EDIT:

Översatte ditt mess och skickade det till verkstan, som blev glada och svarade så här:

A12AF234-5451-4DBB-AB69-60A1F56FF673.png

Tommy
 
Vi sökte vare sig rabatt eller snabb hantering. Men vi hade tre problem. Gas, vatten i köket och en markis.

Stod i vänt i tio dagar söder om Barcelona.

Badade och hade sköna dagar, trevliga bekantskaper sköna elcykelturer och en Carrefour inom räckhåll. Det är helt fantastisk att handla i en sådan affär! Det ledde till goda självlagade (hemlagade) middagar.

Idag kl nollåttatjugo kom vi till TAC Caravaning väster om Sitges och söder om Barcelona. Fick tipset av vår egen Tommy. Han hade rekat från hemmet i Söderhamn och gav oss tipset. Utan ansvar så klart.

På plats var en cirka 55-årig husbilsskadereparatör och hans förtjusande delvis engelsktalande fru och deras ljusa vänliga företagshund, en labrador. Eller Golden R.

På bruten spanska med inslag av stapplande engelska löste sig allting på en timma och tio minuter.

Gissa om denna dag var en dag full av tacksamhet och glädje.

Vi fricapmpar nu öster om Calpe och tar del av vår gas och vårt vatten.

Tack Tommy, om än du inte hade personlig erfarenhet av TAC Caravaning tidigare. Så nu har du och om några sitter i klistret runt Barcelona så tveka inte att namne honom för denna



PS i brådrasket fixade också gubben en gasspislucka som hade släppt i ena fästet.
 
Tack för återkoppling och glad att se att fungerat perfekt.

Skall skriva till verkstan och berätta att ni var nöjda.

Vi är i Altea om någon vecka… hoppas vi snart ses.

EDIT:

Översatte ditt mess och skickade det till verkstan, som blev glada och svarade så här:

Visa bilaga 16897

Tommy
Så bra :)
Trivelig at de setter pris på positiv tilbakemelding.
Håper vi ses her nede!
Hilsen Finn
 
Här kommer prisofferten på Göstas stora service, inklusive byte av kamrem och vattenpump:

7A49953C-C276-475C-AB8E-DED88FC10641.png
Våra rabatter är:
- 10% på oljefilter, olja, vätskor och på arbetskostnaden.
- Uppdatering av bilens dator 100%, 30 Euro.

Totalt blir priset 971,96 Euros

Välkommen Gösta, som sparar runt 10 000 kr, på att göra servicen i Altea istället för i Stockholm där priset var 19 000 kr. Mellanskillnaden räcker till 500 liter diesel, troligen nästan hela vinterns dieselbehov.

Tommy
 
Visa bilaga 1366

Har bott och arbetat i Spanien under många år. Nu har vi valt att bo i Sverige under sommarhalvåret och i Altea, på Costa Blanca i Spanien under vinterhalvåret.

Har fått ett ganska stort och brett lokalt kontaktnät runt om i samhället, som jag gärna delar med mig av.

Har under åren blivit kontaktad i vitt skilda frågor som service på bilen och andra bekymmer med husbilen som trilskande kylskåp, värmare och behov av nya mattor i bilen, osv. Vidare så har det varit förfrågningar om hundfrissa, läkare, veterinärer, mäklare, telefonabonnemang, bank, datorkrångel, olivolja, tolk, glasögon och säkert har jag glömt något.

Hjälper gärna i fortsättningen iHusbils medlemmar, men kom ihåg att det är helt ideellt. Att jag inte står ansvarig för de kontakter som jag förmedlar. Men i regel är det folk som jag känner och har bra erfarenheter vad gäller kvalité och priser. Ibland har jag bara hjälpt till att söka fram relevant hjälp utan att känna till företaget i övrigt och då har jag ingen aning om företaget. Kan tillägga att jag aldrig hört någon som blivit besviken på de kontakter jag förmedlat.

Service på FIAT i Altea.

Är det jag oftast hjälpt till med och jag uppskattar att det under åren varit runt 150 husbilar som fått hjälp på olika sätt. I måndags var det till exempel en bil som fick en ny koppling, igår en som fick den lilla servicen på sin bil och jag beställde tid för tre bilar som skall byta kamrem och stor service senare i vår, idag är det byte av instrumentbräda och 2 sensorer.

Den aktuella verkstan är:
TALLERES HIGINIO S.L.
Ptda. Planet 163
03590 Altea

GPS: 38.584716, -0.066841
Tel. Verkstad +35 96 584 34 63

Visa bilaga 1369
Visa bilaga 1370

Som medlem i iHusbil har du 10% rabatt på arbetskostnaden som är 38 €uros/timma + IVA, oljor och fett får vi också 10% rabatt på. Vissa arbeten som återställning av dator har jag fått verkstan att inte fakturera oss kostnaden för uppdatering/nollställning, som enligt FIATS prislista för service 2020 var 30 Euro + 21% moms, totalt 37 Euros.
Kolla bromsar, batterier gör man gratis till oss medlemmar.

Veterinär
I många husbilar sitter det ofta även en eller flera hundar, ibland behöver även dessa passagerare tillsyn.

Själva har vi Esther och hennes kollegor på Clinica Veterinaria La Pau fått sköta våra hundar det senaste 8 åren och rekommenderat kliniken till andra och vi har alla blivit nöjda. Inte minst med priset är trevligt när vi jämför med vad det kostar i Sverige.

Clínica Veterinaria La Pau
Plaza de la Pau, 3, Local B, 03590 Altea, Alicante
Telefon 966 882719
Visa bilaga 1371

Det senaste är att passa på att få hundens tänder putsade och tandsten borttagen, något som kan bli en väldigt dyr historia i Sverige. Mina egna svärföräldrar och svägerska har betalar 11-13 000 kr för att få det gjort. Vi blev därför väldigt förvånade när vi gjorde det på vår Toypudel här i förra månaden och betalade 115 Euros för behandlingen + kostnaden för blodprov.

Har reserverat för en husbilsvovve som skall få putsa tänderna innan de reser tillbaka till Sverige i nästa månad.

Här har jag inte bett om någon rabatt.

Hundtrim, hundsalong.
Visa bilaga 1372

Vår egen Mira, nyklippt och lite högfärdig

Vi har varit kunder hos Iv San Bernard Grooming by Luis Albar i Altea under många år och rekommenderat det till andra, alla har varit nöjda. Så behöver din hund badas och snyggas till säg till så skall vi reservera tid åt er.
Visa bilaga 1373 Visa bilaga 1374

Iv San Bernard Grooming by Luis Albar
Avgda VALENCIA, 11 LOCAL 3 (ED.LAUREAN, 03590 Altea, Alicante
Telefon 966885643
Här har jag inte heller bett om någon rabatt, det är redan billigt.

Om du behöver hjälp med något.

Skriv då gärna här, så att även andra kan se. Själv svarar här med vad som kan vara av intresse för andra medlemmar, som till exempel prisofferter och omdömen om den service eller produkt du kommit i kontakt med.

Bienvenido a España

Tommy
Suveränt!
 
Visa bilaga 1366

Har bott och arbetat i Spanien under många år. Nu har vi valt att bo i Sverige under sommarhalvåret och i Altea, på Costa Blanca i Spanien under vinterhalvåret.

Har fått ett ganska stort och brett lokalt kontaktnät runt om i samhället, som jag gärna delar med mig av.

Har under åren blivit kontaktad i vitt skilda frågor som service på bilen och andra bekymmer med husbilen som trilskande kylskåp, värmare och behov av nya mattor i bilen, osv. Vidare så har det varit förfrågningar om hundfrissa, läkare, veterinärer, mäklare, telefonabonnemang, bank, datorkrångel, olivolja, tolk, glasögon och säkert har jag glömt något.

Hjälper gärna i fortsättningen iHusbils medlemmar, men kom ihåg att det är helt ideellt. Att jag inte står ansvarig för de kontakter som jag förmedlar. Men i regel är det folk som jag känner och har bra erfarenheter vad gäller kvalité och priser. Ibland har jag bara hjälpt till att söka fram relevant hjälp utan att känna till företaget i övrigt och då har jag ingen aning om företaget. Kan tillägga att jag aldrig hört någon som blivit besviken på de kontakter jag förmedlat.

Service på FIAT i Altea.

Är det jag oftast hjälpt till med och jag uppskattar att det under åren varit runt 150 husbilar som fått hjälp på olika sätt. I måndags var det till exempel en bil som fick en ny koppling, igår en som fick den lilla servicen på sin bil och jag beställde tid för tre bilar som skall byta kamrem och stor service senare i vår, idag är det byte av instrumentbräda och 2 sensorer.

Den aktuella verkstan är:
TALLERES HIGINIO S.L.
Ptda. Planet 163
03590 Altea

GPS: 38.584716, -0.066841
Tel. Verkstad +35 96 584 34 63

Visa bilaga 1369
Visa bilaga 1370

Som medlem i iHusbil har du 10% rabatt på arbetskostnaden som är 38 €uros/timma + IVA, oljor och fett får vi också 10% rabatt på. Vissa arbeten som återställning av dator har jag fått verkstan att inte fakturera oss kostnaden för uppdatering/nollställning, som enligt FIATS prislista för service 2020 var 30 Euro + 21% moms, totalt 37 Euros.
Kolla bromsar, batterier gör man gratis till oss medlemmar.

Veterinär
I många husbilar sitter det ofta även en eller flera hundar, ibland behöver även dessa passagerare tillsyn.

Själva har vi Esther och hennes kollegor på Clinica Veterinaria La Pau fått sköta våra hundar det senaste 8 åren och rekommenderat kliniken till andra och vi har alla blivit nöjda. Inte minst med priset är trevligt när vi jämför med vad det kostar i Sverige.

Clínica Veterinaria La Pau
Plaza de la Pau, 3, Local B, 03590 Altea, Alicante
Telefon 966 882719
Visa bilaga 1371

Det senaste är att passa på att få hundens tänder putsade och tandsten borttagen, något som kan bli en väldigt dyr historia i Sverige. Mina egna svärföräldrar och svägerska har betalar 11-13 000 kr för att få det gjort. Vi blev därför väldigt förvånade när vi gjorde det på vår Toypudel här i förra månaden och betalade 115 Euros för behandlingen + kostnaden för blodprov.

Har reserverat för en husbilsvovve som skall få putsa tänderna innan de reser tillbaka till Sverige i nästa månad.

Här har jag inte bett om någon rabatt.

Hundtrim, hundsalong.
Visa bilaga 1372

Vår egen Mira, nyklippt och lite högfärdig

Vi har varit kunder hos Iv San Bernard Grooming by Luis Albar i Altea under många år och rekommenderat det till andra, alla har varit nöjda. Så behöver din hund badas och snyggas till säg till så skall vi reservera tid åt er.
Visa bilaga 1373 Visa bilaga 1374

Iv San Bernard Grooming by Luis Albar
Avgda VALENCIA, 11 LOCAL 3 (ED.LAUREAN, 03590 Altea, Alicante
Telefon 966885643
Här har jag inte heller bett om någon rabatt, det är redan billigt.

Om du behöver hjälp med något.

Skriv då gärna här, så att även andra kan se. Själv svarar här med vad som kan vara av intresse för andra medlemmar, som till exempel prisofferter och omdömen om den service eller produkt du kommit i kontakt med.

Bienvenido a España

Tommy
Hej Tommy!
Vi behöver byta fläkt i vår Aldevärmare. Har du koll på någon verkstad från Aguilas och söderut?
Tack på förhand KaffePeter
 
Hej Tommy!
Vi behöver byta fläkt i vår Aldevärmare. Har du koll på någon verkstad från Aguilas och söderut?
Tack på förhand KaffePeter
Hej KaffePeter,

När man kollar Aldes hemsida:

Find service location | Alde

Alde central heating systems can be serviced by any Alde-certified service agent. Why not take a look at the global map of Alde service agents:
4422A185-B0D3-48E0-8886-4F03D157F0FD.png
Blev svaret magert med en servicepunkt i Malaga nere på Costa del Sol.

Om du hade varit här uppe på Costa Blanca, så har vi en norrman som här servar Alde och Truma.
Han heter, Aril O Mathisen har mobil +47 90160474 och finns i Alfas del Pi.

Efter samtal med Alde i Sverige förra året, så vet jag att det finns flera servicepunkter, än den enda som finns presenterade på deras hemsida, nämligen:

Elektronica Maroca i Murcia
0034 630723791

Hispavan.com i Almeria
0034 950 047 033
0034 687 845 730

Uppdaterad 30NOV22

Stimme S.L. I Valencia
0034 96 1400058


De som blir aktuella i ditt fall är väl först och främst Almeria, eller Malaga som ligger syd om Águilas, men även Murcia kan väl vara aktuellt.

Hoppas du blev hjälpt med det här, om du behöver mera hjälp, säg till så fixar jag det.

Tommy
 
Senast ändrad:
Visa bilaga 1366

Har bott och arbetat i Spanien under många år. Nu har vi valt att bo i Sverige under sommarhalvåret och i Altea, på Costa Blanca i Spanien under vinterhalvåret.

Har fått ett ganska stort och brett lokalt kontaktnät runt om i samhället, som jag gärna delar med mig av.

Har under åren blivit kontaktad i vitt skilda frågor som service på bilen och andra bekymmer med husbilen som trilskande kylskåp, värmare och behov av nya mattor i bilen, osv. Vidare så har det varit förfrågningar om hundfrissa, läkare, veterinärer, mäklare, telefonabonnemang, bank, datorkrångel, olivolja, tolk, glasögon och säkert har jag glömt något.

Hjälper gärna i fortsättningen iHusbils medlemmar, men kom ihåg att det är helt ideellt. Att jag inte står ansvarig för de kontakter som jag förmedlar. Men i regel är det folk som jag känner och har bra erfarenheter vad gäller kvalité och priser. Ibland har jag bara hjälpt till att söka fram relevant hjälp utan att känna till företaget i övrigt och då har jag ingen aning om företaget. Kan tillägga att jag aldrig hört någon som blivit besviken på de kontakter jag förmedlat.

Service på FIAT i Altea.

Är det jag oftast hjälpt till med och jag uppskattar att det under åren varit runt 150 husbilar som fått hjälp på olika sätt. I måndags var det till exempel en bil som fick en ny koppling, igår en som fick den lilla servicen på sin bil och jag beställde tid för tre bilar som skall byta kamrem och stor service senare i vår, idag är det byte av instrumentbräda och 2 sensorer.

Den aktuella verkstan är:
TALLERES HIGINIO S.L.
Ptda. Planet 163
03590 Altea

GPS: 38.584716, -0.066841
Tel. Verkstad +35 96 584 34 63

Visa bilaga 1369
Visa bilaga 1370

Som medlem i iHusbil har du 10% rabatt på arbetskostnaden som är 38 €uros/timma + IVA, oljor och fett får vi också 10% rabatt på. Vissa arbeten som återställning av dator har jag fått verkstan att inte fakturera oss kostnaden för uppdatering/nollställning, som enligt FIATS prislista för service 2020 var 30 Euro + 21% moms, totalt 37 Euros.
Kolla bromsar, batterier gör man gratis till oss medlemmar.

Veterinär
I många husbilar sitter det ofta även en eller flera hundar, ibland behöver även dessa passagerare tillsyn.

Själva har vi Esther och hennes kollegor på Clinica Veterinaria La Pau fått sköta våra hundar det senaste 8 åren och rekommenderat kliniken till andra och vi har alla blivit nöjda. Inte minst med priset är trevligt när vi jämför med vad det kostar i Sverige.

Clínica Veterinaria La Pau
Plaza de la Pau, 3, Local B, 03590 Altea, Alicante
Telefon 966 882719
Visa bilaga 1371

Det senaste är att passa på att få hundens tänder putsade och tandsten borttagen, något som kan bli en väldigt dyr historia i Sverige. Mina egna svärföräldrar och svägerska har betalar 11-13 000 kr för att få det gjort. Vi blev därför väldigt förvånade när vi gjorde det på vår Toypudel här i förra månaden och betalade 115 Euros för behandlingen + kostnaden för blodprov.

Har reserverat för en husbilsvovve som skall få putsa tänderna innan de reser tillbaka till Sverige i nästa månad.

Här har jag inte bett om någon rabatt.

Hundtrim, hundsalong.
Visa bilaga 1372

Vår egen Mira, nyklippt och lite högfärdig

Vi har varit kunder hos Iv San Bernard Grooming by Luis Albar i Altea under många år och rekommenderat det till andra, alla har varit nöjda. Så behöver din hund badas och snyggas till säg till så skall vi reservera tid åt er.
Visa bilaga 1373 Visa bilaga 1374

Iv San Bernard Grooming by Luis Albar
Avgda VALENCIA, 11 LOCAL 3 (ED.LAUREAN, 03590 Altea, Alicante
Telefon 966885643
Här har jag inte heller bett om någon rabatt, det är redan billigt.

Om du behöver hjälp med något.

Skriv då gärna här, så att även andra kan se. Själv svarar här med vad som kan vara av intresse för andra medlemmar, som till exempel prisofferter och omdömen om den service eller produkt du kommit i kontakt med.

Bienvenido a España

Tommy

Hej KaffePeter,

När man kollar Aldes hemsida:

Find service location | Alde

Alde central heating systems can be serviced by any Alde-certified service agent. Why not take a look at the global map of Alde service agents:
Visa bilaga 18952
Blev svaret magert med en servicepunkt i Malaga nere på Costa del Sol.

Om du hade varit här uppe på Costa Blanca, så har vi en norrman som här servar Alde och Truma.
Han heter, Aril O Mathisen har mobil +47 90160474 och finns i Alfas del Pi.

Efter samtal med Alde i Sverige förra året, så vet jag att det finns flera servicepunkter, än den enda som finns presenterade på deras hemsida, nämligen:

Elektronica Maroca i Murcia
0034 630723791

Hispatecric i Almeria
0034 950 047 033
0034 687 845 730

Stimme S.L. I Valencia
0034 96 1400058


De som blir aktuella i ditt fall är väl först och främst Almeria, eller Malaga som ligger syd om Águilas, men även Murcia kan väl vara aktuellt.

Hoppas du blev hjälpt med det här, om du behöver mera hjälp, säg till så fixar jag det.

Tommy
Tack Tommy!
Vi börjar med att kolla Almeria. Åker dit imorgon, tröttnat på kalla duschar😊
Mvh KaffePeter
 
Tack Tommy!
Vi börjar med att kolla Almeria. Åker dit imorgon, tröttnat på kalla duschar😊
Mvh KaffePeter
Föreslår att du först ringer bolaget eftersom jag inte har några referenser på det, jag hittar ingen hemsida på nätet. Blir även osäker på adressen.

Kollade även Murcia och skall du åka fram och tillbaka så är det ingen större skillnad, 13 mil till Almeria och 14 till Murcia.

Hursomhelst i båda fallen, ring först så att du inte reser i onödan.

Tommy
 
Föreslår att du först ringer bolaget eftersom jag inte har några referenser på det, jag hittar ingen hemsida på nätet. Blir även osäker på adressen.

Kollade även Murcia och skall du åka fram och tillbaka så är det ingen större skillnad, 13 mil till Almeria och 14 till Murcia.

Hursomhelst i båda fallen, ring först så att du inte reser i onödan.

Tommy
Vi åkte till Almeria och ringde de numren som Tommy hade.
Det ena hade upphört och den andra gick till den som Lasse rekommenderade. De hade en fläkt på hyllan så vi åke tillbaka 9mil och står nu på deras gård. Imorgon kl 8 ska de se om de kan fixa felet.
Väldigt trevlig personal bla annat ett engelskt par som jag tror är ägarna. Fixade el och visade oss var vi kunde tömma. Firman heter Hispavan. Finns även en skylt Hispatecnic.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen