Nu är installationen äntligen klar och Webaston värmer som bara den!
Min tanke på inomhus ”tank” stötte på vissa problem då Marianne vägrade ha en diesel stinkande grej under sitt huvud. Jag förstod henne ”till sist” och plockade bort den fantastisk bra anslutna dunken (kortast väg till pumpen, oberoende av stora tanken och lättast att fylla på). Bara att bita i åran och simma vidare…
Det tog mig en hel dag att ansluta dieselslangen och webastos pump elanslutning under husbilen, rev skinnet på båda nävarna (pga trånga utrymmen) men fick hela konceptet ihop. Jag anslöt Filtret och pumpen till motorns Eberspächer, på samma slang som Truma. Och nu kommer det roliga,
ALLT FUNGERAR PERFEKT! Ikväll är vi helt oberoende av Truma om den skulle sota igen och skapa driftsstopp en vacker natt.
Det tog lite tid för dieseln att passera alla böjar och trycka ut luft i slangen för att komma till inomhus brännaren, fick upprepade H2 felkoder som inte fanns med i fälkodslistan, men det klarade sig med det okulära istället.
Härmed anser jag Webasto äventyret avklarad, ska försöka göra en ”vetenskaplig” jämförelse med Truma och återkomma efter säsongens slut…