Mätresultat idag,
efter att ha anslutet och strömsatt DCDC från BordBatt,
det gnistrar till vid polen batteripolen (+) och DCDC lyser upp med alla sina kontrollampor, som sedan slocknar.
Nu mäter jag vid StartBatt mellan pkt 2 (Si2) och pkt 1 (pluspol) och får värde 9,6V,
mellan pkt 1 (pluspol) och pkt 3 (minuspol) är batteristatus / värde 12,6V,
mellan pkt 2 (Si2) och pkt 3 (minuspol) är värdet 2,9V, en förändring från värde 0,0V från igår till 2,9V idag.
Förtydligande av mätpunkt (pkt Si2)
där mäter jag (utan säkring) på (IN+kabel) - DCDC (Start IN +)
Eftersom DCDC nu strömsatts från BordBatt,
så kanske det inte blir någon större förändring i värdena,
när jag senare sätter i säkringen 80A vid pkt (Si2)...?
Det talar väl för, att elektroniken i DCDC är ständigt inkopplad nu och ska så vara?
Låter projektet ligga till sig och se vad som händer "över tid"...
måste också först inhandla en Maxisäkring (80A)
Jag har visserligen en 60A liggande, men det är lika bra att det blir rätt från början.
Samtidigt mäter jag ytterligare en gång senare och innan jag petar i sista särkringen...(Si2).
efter att ha anslutet och strömsatt DCDC från BordBatt,
det gnistrar till vid polen batteripolen (+) och DCDC lyser upp med alla sina kontrollampor, som sedan slocknar.
Nu mäter jag vid StartBatt mellan pkt 2 (Si2) och pkt 1 (pluspol) och får värde 9,6V,
mellan pkt 1 (pluspol) och pkt 3 (minuspol) är batteristatus / värde 12,6V,
mellan pkt 2 (Si2) och pkt 3 (minuspol) är värdet 2,9V, en förändring från värde 0,0V från igår till 2,9V idag.
Förtydligande av mätpunkt (pkt Si2)
där mäter jag (utan säkring) på (IN+kabel) - DCDC (Start IN +)
Eftersom DCDC nu strömsatts från BordBatt,
så kanske det inte blir någon större förändring i värdena,
när jag senare sätter i säkringen 80A vid pkt (Si2)...?
Det talar väl för, att elektroniken i DCDC är ständigt inkopplad nu och ska så vara?
Låter projektet ligga till sig och se vad som händer "över tid"...
måste också först inhandla en Maxisäkring (80A)
Jag har visserligen en 60A liggande, men det är lika bra att det blir rätt från början.
Samtidigt mäter jag ytterligare en gång senare och innan jag petar i sista särkringen...(Si2).