Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Möjligen är Öregrund öppet..? Gävle är öppet, Högbo norr om Sandviken väg 272 öppet. Enköping är öppen antar jag. Karlskoga är öppet. lite utanför cirkeln som de övriga.Hej.
Söker efter vinteröppna ställplatser, gärna med lite service i form av dusch och toalett.
Har ni tips?
Visa bilaga 49337
Tack.Möjligen är Öregrund öppet..? Gävle är öppet, Högbo norr om Sandviken väg 272 öppet. Enköping är öppen antar jag. Karlskoga är öppet. lite utanför cirkeln som de övriga.
Uppland är ett område med ett fåtal SP både sommar och vinter.
Sedan finns t.e.x KallerÖ öst Forsmark med TC sophantering, Sikhjälma SP möjligen öppen.Tack.
Hela 08-området är ett U-land när det kommer till Ställplatser och Eremitplatser
Parkeringsplatser finns det, men det är inte riktigt samma sak.
Hej.Ett tips: Använd vår karta Husbilsplatser ...
Visa bilaga 49338
- Zooma in kartan
- Filtrera på "öppen året runt"
Klicka på ikonerna och läs, t ex vilka servicefaciliteter som erbjuds
vissa är öppna för parkering ändå, service på SP är inget som är ett måste utan SP är bara vanligen en parkering gratis eller avgift.Hej.
Har gjort så. och vid ganska många så framkommer det på många att de är stängda på vinterhalvåret.
Pls, ge mej ett exempel eller helst två så jag får kolla upp ev felaktigheterHej.
Har gjort så. och vid ganska många så framkommer det på många att de är stängda på vinterhalvåret.
Ok. Men det efterfågade var "gärna med lite service i form av dusch och toalett."vissa är öppna för parkering ändå, service på SP är inget som är ett måste utan SP är bara vanligen en parkering gratis eller avgift.
Det bästa är att kolla när man åker förbi.

Misstänkte det.Aha, my mistake.
Filtrerar man på "öppen året runt" kommer ju även "Ej öppen året runt" med; det matchar ju.
Jag testade med ". Öppen året runt.", hjälpte inte, gav samma resultat. Sökmotorn bryr sig tydligen inte om stora/små bokstäver eller specialtecken.
Alltså, värdelöst tips
Dock fungerar det att söka på "ej öppen året runt", då får man upp rätt matchande platser. Åtminstone någorlunda rätt.
Av någon underlig anledning får man ändå upp några platser som är åretrunt-öppna. Se t ex Uppsala golfklubb ...
Visa bilaga 49350
Sorry, men jag är inte så tekniskt insatt i hur webbtjänsten Maphub filtrerar så att jag kan förklara varför.
Men, du kanske ändå kan använda den filtreringen (ej öppet runt) som extra info?
Kanske @Joakim eller @Bosse H har bättre info?
Jag förstår väl.Mmm, jag får då 18600 platser att gå igenom och ev justera. Man kan kanske göra en massuppdatering/batch dock.
Vinteröppen rimmar dock lite illa med t ex campingar som stänger i slutet av augusti, eller öppnar i början i maj ...
Då har vi skrivit t ex Öppen början maj - slutet augusti f n, dvs när vi vet vilket. Ett annat exempel: Öppen under golfsäsong.
Eller det lite mer allmänna Ej öppet året runt när vi inte vet mer än att det inte är året runt öppet. Alltid sant och konsekvent.
Ska vi ändra så är det nog fraserna Öppen året runt eller Öppet året runt vi ska ändra.
Dessutom, man letar väl inte efter platser exklusivt som inte är öppna året runt?
Det bästa är nog en fras för Öppen året runt som inte innehåller något av de orden, "öppen året runt". Då fungerar filtreringen.
Vinteröppen uppfyller iofs det villkoret, men se ovan.
Jag får kolla upp "frasval" och möjligheten att massuppdatera (har ett par idéer), men bör kollas upp med alla admin/styrelsen först.
Upsala Golfklubb är med beror på att bokstäverna ej i en följd återfinns i länken till Streetview. Filtreringen bryr sig inte om versaler eller gemener och filtreringen söker igenom all text som finns tillgänglig.Aha, my mistake.
Filtrerar man på "öppen året runt" kommer ju även "Ej öppen året runt" med; det matchar ju.
Jag testade med ". Öppen året runt.", hjälpte inte, gav samma resultat. Sökmotorn bryr sig tydligen inte om stora/små bokstäver eller specialtecken.
Alltså, värdelöst tips
Dock fungerar det att söka på "ej öppen året runt", då får man upp rätt matchande platser. Åtminstone någorlunda rätt.
Av någon underlig anledning får man ändå upp några platser som är åretrunt-öppna. Se t ex Uppsala golfklubb ...
Visa bilaga 49350
Sorry, men jag är inte så tekniskt insatt i hur webbtjänsten Maphub filtrerar så att jag kan förklara varför.
Men, du kanske ändå kan använda den filtreringen (ej öppet runt) som extra info?
Kanske @Joakim eller @Bosse H har bättre info?
jo men vi har de flesta viss service inbyggd i bilen..Ok. Men det efterfågade var "gärna med lite service i form av dusch och toalett."
Förbi? Jag ska ju stanna är det tänkt..![]()
Nu är karta Husbilsplatser fixad m a p sökning på helårsöppna platser,Jag förstår väl.
Kanske kan det ligga som ett arbete i framtiden, vid en uppdatering.
Tills dess, " I can live with it". Det går att söka och selektera.![]()

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons
Annons