• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vinteröppna ställplatser med service?

Hej.

Söker efter vinteröppna ställplatser, gärna med lite service i form av dusch och toalett.
Har ni tips?
Visa bilaga 49337
Möjligen är Öregrund öppet..? Gävle är öppet, Högbo norr om Sandviken väg 272 öppet. Enköping är öppen antar jag. Karlskoga är öppet. lite utanför cirkeln som de övriga.
Uppland är ett område med ett fåtal SP både sommar och vinter.

Möjligen är Öregrund öppet..? Gävle är öppet, Högbo norr om Sandviken väg 272 öppet. Enköping är öppen antar jag. Karlskoga är öppet. lite utanför cirkeln som de övriga.
Uppland är ett område med ett fåtal SP både sommar och vinter.
Tack.
Hela 08-området är ett U-land när det kommer till Ställplatser och Eremitplatser
Parkeringsplatser finns det, men det är inte riktigt samma sak.

Tack.
Hela 08-området är ett U-land när det kommer till Ställplatser och Eremitplatser
Parkeringsplatser finns det, men det är inte riktigt samma sak.
Sedan finns t.e.x KallerÖ öst Forsmark med TC sophantering, Sikhjälma SP möjligen öppen.
Glömde faktiskt GYSINGE invid Dalälven, väldigt många platser med ström som vissa vill ha. Finns även p-platser man kan stå vid är marknad 6/12
Sala har SP mitt i stan.. museigatan med ström.
Nämnde Högbo bruk där finns mycket att se speciellt så här inför jul!
kolla på sandviken.se

Aha, my mistake.
Filtrerar man på "öppen året runt" kommer ju även "Ej öppen året runt" med; det matchar ju.
Jag testade med ". Öppen året runt.", hjälpte inte, gav samma resultat. Sökmotorn bryr sig tydligen inte om stora/små bokstäver eller specialtecken.
Alltså, värdelöst tips :(

Dock fungerar det att söka på "ej öppen året runt", då får man upp rätt matchande platser. Åtminstone någorlunda rätt.
Av någon underlig anledning får man ändå upp några platser som är åretrunt-öppna. Se t ex Uppsala golfklubb ...

1763632929666.png

Sorry, men jag är inte så tekniskt insatt i hur webbtjänsten Maphub filtrerar så att jag kan förklara varför.
Men, du kanske ändå kan använda den filtreringen (ej öppet runt) som extra info?
Kanske @Joakim eller @Bosse H har bättre info?

Aha, my mistake.
Filtrerar man på "öppen året runt" kommer ju även "Ej öppen året runt" med; det matchar ju.
Jag testade med ". Öppen året runt.", hjälpte inte, gav samma resultat. Sökmotorn bryr sig tydligen inte om stora/små bokstäver eller specialtecken.

Dock fungerar det att söka på "ej öppen året runt", då får man upp rätt matchande platser. Åtminstone någorlunda rätt.
Av någon underlig anledning får man ändå upp några platser som är åretrunt-öppna. Se t ex Uppsala golfklubb ...

Visa bilaga 49350

Sorry, men jag är inte så tekniskt insatt i hur webbtjänsten Maphub filtrerar så att jag kan förklara varför.
Men, du kanske ändå kan använda den filtreringen (ej öppet runt) som extra info?
Misstänkte det.
Text 'Vinteröppen' alternativt "checkbox" kanske hade kunnat vara en lösning.

Mmm, jag får då 18600 platser att gå igenom och ev justera. Man kan kanske göra en massuppdatering/batch dock.

Vinteröppen rimmar dock lite illa med t ex campingar som stänger i slutet av augusti, eller öppnar i början i maj ...
Då har vi skrivit t ex Öppen början maj - slutet augusti f n, dvs när vi vet vilket. Ett annat exempel: Öppen under golfsäsong.
Eller det lite mer allmänna Ej öppet året runt när vi inte vet mer än att det inte är året runt öppet. Alltid sant och konsekvent.
Ska vi ändra så är det nog fraserna Öppen året runt eller Öppet året runt vi ska ändra.
Dessutom, man letar väl inte efter platser exklusivt som inte är öppna året runt?

Det bästa är nog en fras för Öppen året runt som inte innehåller något av de orden, "öppen året runt". Då fungerar filtreringen.
Vinteröppen uppfyller iofs det villkoret, men se ovan.
Jag får kolla upp "frasval" och möjligheten att massuppdatera (har ett par idéer), men bör kollas upp med alla admin/styrelsen först.

Mmm, jag får då 18600 platser att gå igenom och ev justera. Man kan kanske göra en massuppdatering/batch dock.

Vinteröppen rimmar dock lite illa med t ex campingar som stänger i slutet av augusti, eller öppnar i början i maj ...
Då har vi skrivit t ex Öppen början maj - slutet augusti f n, dvs när vi vet vilket. Ett annat exempel: Öppen under golfsäsong.
Eller det lite mer allmänna Ej öppet året runt när vi inte vet mer än att det inte är året runt öppet. Alltid sant och konsekvent.
Ska vi ändra så är det nog fraserna Öppen året runt eller Öppet året runt vi ska ändra.
Dessutom, man letar väl inte efter platser exklusivt som inte är öppna året runt?

Det bästa är nog en fras för Öppen året runt som inte innehåller något av de orden, "öppen året runt". Då fungerar filtreringen.
Vinteröppen uppfyller iofs det villkoret, men se ovan.
Jag får kolla upp "frasval" och möjligheten att massuppdatera (har ett par idéer), men bör kollas upp med alla admin/styrelsen först.
Jag förstår väl.
Kanske kan det ligga som ett arbete i framtiden, vid en uppdatering.
Tills dess, " I can live with it". Det går att söka och selektera. :)

Aha, my mistake.

Visa bilaga 49350

Upsala Golfklubb är med beror på att bokstäverna ej i en följd återfinns i länken till Streetview. Filtreringen bryr sig inte om versaler eller gemener och filtreringen söker igenom all text som finns tillgänglig.
Prova att filtrera på 3Dz7ukGZE24qbN1 som är en del av Streetview länken och Upsala Golfklubb kommer upp som enda plats.

Streetview länk för Upsala Golfklubb
google.com/maps/@59.8416289,17.4963342,3a,75y,200.92h,86.77t/data=!3m7!1e1!3m5!1sz7ukGZE24qbN1FTiOeJOZw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D3.2311216423524627%26panoid%3Dz7ukGZE24qbN1FTiOeJOZw%26yaw%3D200.92296408155116!7i16384!8i8192?authuser=0&coh=205410&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDgyMy4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Vi har hittat en metod som testas nu.
Den innebär att alla platser beskrivna med Öppen året runt eller Öppet året runt kommer att ersättas med Helårsöppen.
Övriga behåller sin nuvarande text, såsom följande exempel:
  • Ej öppen året runt
  • Öppen maj-sep
  • Öppen början maj - slutet oktober
  • Öppen under golfsäsong
  • m fl
Dvs platser som inte är öppna året runt.
Testerna kommer att visa om vi har fler varianter på att beskriva helårsöppna platser.

Innebär att man efter denna ändring genomförts lätt kan filtrera fram alla helårsöppna platser. Bara att filtrera på Helårsöppen.
Dröjer nog några dagar, har fullt upp med annat ett tag,

Ok. Men det efterfågade var "gärna med lite service i form av dusch och toalett."
Förbi? Jag ska ju stanna är det tänkt..;)
jo men vi har de flesta viss service inbyggd i bilen..
Är i praktiken att har man wc/dusch i bilen och utrymmen för dusch så är lösningen enkel. Vid större dusch behov varje dag vintertid gäller Camping, eller det bästa att man stannar vid något av alla dessa Badhus som så gott som varje kommun har.
Det gör vi vid trippen norrut vintertid, duschar/badar varannan dag på olika badhus, Storsjöbadet i Östersund brukar bli första badstoppet.
Arvidsjaure nästa! Vi tar det lugnt längs E45 uppåt, kan ta nästan en vecka på oss upp till Marknaden.
😂😂

Jag förstår väl.
Kanske kan det ligga som ett arbete i framtiden, vid en uppdatering.
Tills dess, " I can live with it". Det går att söka och selektera. :)
Nu är karta Husbilsplatser fixad m a p sökning på helårsöppna platser,
  1. Zooma in kartan till ditt sökområde
  2. Filtrera på Helårsöppen (helårsöppen går lika bra, MapHub reagerar inte på stora/små boksäver - versaler/gemener)
  3. Klick på ikoner och läs
  4. Välj plats och t ex starta navigering via Maps genom att klicka på den lilla svarta pilspetsen nere till vänster på kartan (syns dock inte i mitt skärmklipp nedan)
1763892046095.png

Nu gör jag motsvarande justeringar även på den andra kartan, Tömningsplatser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen