Har batteri med 170-200ah användbar el, det innebär att vi kan stå i 2 dygn utan att ladda. Beundrar de som kan stå veckovis.
Bilen förbrukar ca 2ah/timme när vi sover och 5-8 ah/timme när vi är uppe och laddar datorer mm plus tv. Sommartid med solsken så är det inga problem, solcellerna laddar tillräckligt, men 15 oktober till 15 mars måste det till extern laddning efter 2 dygn. Även när bilen är kallställd så förbrukar det en del ström, kanske 5 ah per dygn. Det ör kodlås till dörren samt själva övervakningssystemet som drar lite. Larmet tror jag går på startbatteriet. Om bilen skall stå länge finns det en huvudströmbrytare till bodelsbatt. och startbatt får jag koppla bort minuspolen.
Nackdel att jag inte kommer in i bilen utan att använda nödprocedur eftersom kodlåset år dött.
Bilen förbrukar ca 2ah/timme när vi sover och 5-8 ah/timme när vi är uppe och laddar datorer mm plus tv. Sommartid med solsken så är det inga problem, solcellerna laddar tillräckligt, men 15 oktober till 15 mars måste det till extern laddning efter 2 dygn. Även när bilen är kallställd så förbrukar det en del ström, kanske 5 ah per dygn. Det ör kodlås till dörren samt själva övervakningssystemet som drar lite. Larmet tror jag går på startbatteriet. Om bilen skall stå länge finns det en huvudströmbrytare till bodelsbatt. och startbatt får jag koppla bort minuspolen.
Nackdel att jag inte kommer in i bilen utan att använda nödprocedur eftersom kodlåset år dött.