• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Årets näst sista tripp 27/10 gick hit- Parkerade HB i färjeläget och åkte hit för en vandring på ca 7 km.

1764836783089.png
Tyvärr var strandbaren stängd... ;)1764836881093.png
1764836917164.png
Kanske öppnar till våren?! 🤔

Skal vi begrense området litt selv om jeg ikke har kjent igjen stedet. Vi er i Gudbransdalen. Det er ikke mange kirker i Norge med slik inngygging av alteret. Selve kirkebygget er standard for kirker i dalen, laftet - enten korskirke eller mindre langkirke. Denne er en liten korskirke med Otta-skifer på taket. Kunne vært Nord-Sel kirke fra 1919, men alteret er feil og bobilparkeringen like ved har grus ikke gress.

Kleber døpefont burde tyde på midtre deler av dalen da kleber industrien hovedsaklig finnes på strekningen Kvam til Otta.

Senast ändrad:
Jeg har 2 av mine besteforeldre gravlagt på den kirkegården. Nå har jeg ingen nye bilder med husbil så jeg får grave frem noen riktig gamle :D
P1000850.JPG

Først hva slags tre står som alle langs gatene i denne byen.

Ja så langt riktig, og et nytt tips. Byen har hvert år i månedskifte oktober november en 10 dagers Jacaranda festival. Selv om jeg har kun litt over en times kjøring dit så har jeg ikke besøkt festivalen.

Bildet og en god del flere ble tatt i 2012 da vi besøkte byen i vår Australske husbil.
P1000857.JPG
Kan legge til at noen dager etter vi har regn på vår nåværende bosted så stiger elven som renner gjennom byen. Det ahr vært flom som var synlig på måleren som er avbildet i løpet av årene vi har bodd her nede.

Senast ändrad:
Ja så langt riktig, og et nytt tips. Byen har hvert år i månedskifte oktober november en 10 dagers Jacaranda festival. Selv om jeg har kun litt over en times kjøring dit så har jeg ikke besøkt festivalen.

Bildet og en god del flere ble tatt i 2012 da vi besøkte byen i vår Australske husbil.
Visa bilaga 49621
Kan legge til at noen dager etter vi har regn på vår nåværende bosted så stiger elven som renner gjennom byen. Det ahr vært flom som var synlig på måleren som er avbildet i løpet av årene vi har bodd her nede.

Brisbane har råkat ut för stora översvämningar vad jag kommer ihåg.

Brisbane har råkat ut för stora översvämningar vad jag kommer ihåg.
Ja om de ikke bruker Wivenhoe demningen lengre opp i elven som den var planlagt. Når de må slippe ut store vannmengder fra dammen under strengt regnvær blir det vått i Brissie.

Men denne byen i New South Wales har ikke slike muligheter. Og når det kan regne 1 meter på en uke hos oss (heldigvis ikke hvert år) og det kun er en liten sideelv til den store så blir det endel vann.
P1000842.JPG
Det er ikke bare Jacaranda langs gatene i denne byen.

Ja om de ikke bruker Wivenhoe demningen lengre opp i elven som den var planlagt. Når de må slippe ut store vannmengder fra dammen under strengt regnvær blir det vått i Brissie.

Men denne byen i New South Wales har ikke slike muligheter. Og når det kan regne 1 meter på en uke hos oss (heldigvis ikke hvert år) og det kun er en liten sideelv til den store så blir det endel vann.
Visa bilaga 49629
Det er ikke bare Jacaranda langs gatene i denne byen.
Grafton med mycket hjälp från Google. Hoppas att det stämmer.
Jag bodde i Västra Australien som barn på 1960 talet. Jag kommer ihåg översvämningarna när vi åkte bil. Vägarna var devis under vatten, spännande för mig som barn. Att det var farligt förstod jag inte.

Grafton er rett. Mellom her jeg bor i Orara Valley og Graton er det en kryssing av Orara River hvor flom[leren er markert opp til 12 meter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen