• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

På ett bilde en typisk nordtysk strandstol, på dette siste et hus i dansk stil. Skulle ut i fra dette tro du er i Slesvig noenstads.

Vi är på Rügen, men jag vill ha namnet på orten. Nu blir det en bild med personalen från elfärjan. Hälsningar Göran DSC_1294.JPG

När jag ser kapten till vänster kommer jag att tänka på komikern Rolf Wesenlund som tandläkaren.Skrattade så man nästan grät, men åter till tråden.
Jag tror att du är på Wittover färjan
Tommy

Där kom det rätta svaret. Vi åkte från hamnen i Sellin till Baabe Bollwerk med elfärjan. Byter man färja där så kan man åka vidare till Lauterbach. Nu får du ThomasA ta oss vidare till nya mål. Hälsningar Göran DSC_1304.JPG

Tack. Då tar vi oss vidare. Var finns denna ställplats?

När vi lämnat denna plats hann vi köra ca 10 mil, sedan rasade motorn efter 4460 mil. Nu står bilen i detta land och vi fick flyga hem på försäkringsbolagets kostnad. Nu väntar en lång tid för att få hem bilen och få den lagad. Ni andra som har kurranta bilar, njutav våren. Vi sitter nu hemma ochsuktar.
IMG_3653.jpeg

Ja, det är Holland.

Efter en kort rast (macka och kaffe) startade vi igen. Efter bara några km började motorlampan lysa och det fanns ingen kraft i motorn. Bärgning till verkstad som konstaterade att kuggdrevet vid vevaxel satt löst. En bult var av och tre var lösa. Kamremmen hade dock inte hoppat av eller kuggat över. Efter några dagars undersökning kom man fram till att toppen måste demonteras. Detta kunde inte den hollandska verkstaden göra. Kan vara ett kamaxelfel. Vi får väl se vad den svenska verkstaden kommer fram till.

Hur som helst, det är tråkigt att bara sitta hemma och vänta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen