• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Ja det stämmer Thomas, bron öppnades förra sommaren och förbinder ”Kroatien med Kroatien”. Du för oss vidare på resan.

Nu gick det lättare, eller hur. Visst är det ställplatsen i Hirtshals. Vi besökte orten förra året på vår Danmarks-resa. Bollen trillas vidare av dig Tordan.

Här har vi hittat målet för en betydande del av oss vagabonder eller kanske rättare sagt nomader?
Saknar egentligen bara lite palmträd för den mer fulländade bilden av denna populära ställplats.

IMG_3836.jpeg

Nej, inte rätt svar..., men om man liksom vänder på hela steken, finns det kanske vissa likheter? 🙃
Snälla, försök nu bortse från alla associationer med bilden, mig och Ullared och kanske någon tv-kändis...
då är det risk för att det bara blir pannkaka av gissningarna, även om det ligger nära tillhands.

IMG_3828.jpeg

Vi får nog bege oss ut på en liten rundvandring i närområdet...

Verksamheten började kanske lite trevande med sina runt 25 ställplatser intill den här ståtliga herrgården.
Men av standarden att döma på byggnationen, så är det nog ett vinstgivande koncept, som ligger bakom den rundade fasaden.

Idag rankas ställplatsen i kedjan TopPlatz och får inte helt oförtjänt ett mycket högt betyg beträffande service m.m.
Familjen har näst intill i runda slängar tiodubblat både antalet platser och kanske även omsättningen?

Det vore något för kommunpolitikerna i Östersund att studera, de som nu i år satsar 4 milj på åtta (!) platser... :cautious:
Lite elakt kommenterat kanske med tanke på skillnaderna i turistunderlaget, men kunde inte låta bli den straffsparken.
Fördelen blir ju, att Jämtland med stor sannolikhet kan uteslutas som mål i denna tydligen lite kluriga omgång? :rolleyes:

IMG_3827.jpeg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen