• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Vi har lämnat Sverige. (Tyvärr, bilderna är för stora att visas. Klicka på bilden nedan visning).
 

Bilagor

  • iHusbil20221221 (7 av 17).jpg
    1,8 MB · Visningar: 68
Skoj att få se bilder från den engelska versionen, den franska har ju de allra flesta sett till leda...

Pålle
 
Senast ändrad:
Några bilder till. Kom med platsen eller orten.
 

Bilagor

  • iHusbil20221221 (3 av 3).jpg
    1,7 MB · Visningar: 32
  • iHusbil20221221 (3 av 17).jpg
    iHusbil20221221 (3 av 17).jpg
    2,1 MB · Visningar: 22
  • iHusbil20221221 (10 av 17).jpg
    1,9 MB · Visningar: 24
Kunne nesten være Elisabeth Castle Guernsey, ligner endel.
 
"Klippöklostret" Le Mont-Saint-Michel i Normandie, vid gränsen till Bretagne, i norra Frankrike känner väl de flesta till – och många av oss har säkerligen varit där.

Men att det på andra sidan kanalen, på Cornwalls sydkust, finns en liknande tidvattenö med namnet St Michael's Mount, verkar vara obekant för de flesta.

(Kan rekommendera tv-programmet "Escape to the country" – "En plats på landet" – som ofta ger trevlig turistinformation om ö-riket.)

Pålle
 
Pålle, jag misstänkte att du kunde svaret i ditt inlägg #990, men jag ville ha namnet i klartext.
Visst är det St Michael's Mount srtax söder om staden Marazion (nära Penzance i Cornwall).
Pålle, kör vidare.
Några bilder till.
 

Bilagor

  • iHusbil20221221 (1 av 3).jpg
    2 MB · Visningar: 21
  • iHusbil20221221 (1 av 17).jpg
    1,8 MB · Visningar: 19
  • iHusbil20221221 (2 av 17).jpg
    2 MB · Visningar: 19
  • iHusbil20221221 (5 av 17).jpg
    2,5 MB · Visningar: 17
När jag ser dina bilder börjar jag att längta till att åka på husbilssemester i ö-riket.

Fast å andra sidan: När jag ser dina bilder kommer jag att tänka på de gånger jag varit där:

I mitten(slutet av 80-talet var jag i London för att bland annat besöka husvagnsmässan på Earls Court, och det regnade hela tiden.

Några år senare var jag åter i London i samma ärende, och det regnade fortfarande.

Pålle
 
Pålle, jag misstänkte att du kunde svaret i ditt inlägg #990, men jag ville ha namnet i klartext.
Visst är det St Michael's Mount srtax söder om staden Marazion (nära Penzance i Cornwall).
Pålle, kör vidare.
Några bilder till.
Kopian på andra sidan Kanalen är lika imponerande, fantastiska byggen båda, det Franska började byggas år 80, är fortfarande inte färdigt som Guiden uttryckte sig!
Ofattbart att de då hade den tekniken att kunna bygga sådana Hus, hur många av dagens Hus står kvar om 2000 år..
 
När jag ser dina bilder börjar jag att längta till att åka på husbilssemester i ö-riket.

Fast å andra sidan: När jag ser dina bilder kommer jag att tänka på de gånger jag varit där:

I mitten(slutet av 80-talet var jag i London för att bland annat besöka husvagnsmässan på Earls Court, och det regnade hela tiden.

Några år senare var jag åter i London i samma ärende, och det regnade fortfarande.

Pålle
Vi var där 2018 under den tid UK var medlem i EU. Vädret var växlande, men i huvudsak riktigt bra. Vår bil vägde 4250 kg och gick att köra på vår ”farfarsregel”. Undrar hur det är nu? Gissningsvis måste man ha minst C1-kort. Det har jag inget intresse att ta ett C eller C1-kort nu när man är 75 bast Och vår nya bil har totalvikten 5000 kg.
Det var jättekul att göra resan i Cornwall. En utmaning att köra vänstertrafik och på dessa smala vägar. Trots allt kan jag rekommendera denna tur.
 
När jag ser dina bilder börjar jag att längta till att åka på husbilssemester i ö-riket.

Fast å andra sidan: När jag ser dina bilder kommer jag att tänka på de gånger jag varit där:

I mitten(slutet av 80-talet var jag i London för att bland annat besöka husvagnsmässan på Earls Court, och det regnade hela tiden.

Några år senare var jag åter i London i samma ärende, och det regnade fortfarande.

Pålle
Vi var i Storbritanien 1990 med husvagn, bl a en vecka på camping uppe i Skottland. När vi kom klagade golfspelarna på attbanorna var alldeles för hårda och fiskarna som fiskade i floden bredvid klagade på att älven var uttorkad. När vi åkte därifrån klagade alla fortfarande, golfbanan var dränkt i vatten och vattnet i floden forsade alldeles för mycket. Men på destillerierna var det torrt och behagligt.
 
Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen