• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Ledtrådens "dött lopp" är en association till platsen men det är inte Döda fallet i Jämtland. Det finns andra associationer också, som leder ganska direkt till platsens namn :)

Ny bild i kommer i eftermiddag
 
Vi är betydligt längre norrut än Tommys gissning i inlägg #81. På bilden nedan har vi gått över gångbron som syns i tidigare bild och följt vattnet en bit uppåt. Campingen är här skymd men ligger till vänster nere vid lugnvattnet.

Bildmotivet eller delar av två av orden i ledtråden i inlägg #79 ger svaret. (I På Spåret skulle vi varit på 4-poängsnivån nu :) )

1644593886672.png
 
Det här med gåtor är inte min starka sida…

Men vid Storforsen har jag varit många gånger, var väldigt involverad inom turismen i Norrbotten/Lappland för en massa år sedan. Vi tar en tur upp varje sommar.

Nu till en annan ställplats.
AAC60A0B-F0F0-43FA-94BA-06C1A4BE559C.jpeg
Ja, var hade vi parkerat?

Tommy
 
Nej, så fint som uppe i Stocka är det inte, men vid Östersjön ligger denna kända skärgårdsort som både har skans och fina restauranger. Ställplatsen ligger vid ortens populära gästhamn, som av någon anledning fått namnet på en viktig attiralj för de som fortsatt röker tobak.

Tommy
 
Hmm, jag tror jag har det, ledtrådarna om rökning ledde mig först till Njutånger, sen till Rullsand men jag fick inte ihop det med ordet attiralj.
Men, det kan inte vara nåt annat än Askfatshamnen!
Självklart stod vi på ställplatsen i gästhamnen som har det märkliga namnet ”Askfatshamnen”, ute på Dalarö.

Jocke, nu är ansvaret ditt.

Tommy
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen