• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

I min ungdom fanns en känd strippa med artistnamnet Gunilla af Halmstad, som hade "affärer" med många kända svenskar – bl.a. Sten Broman.

En mindre känd strippa från samma tidsepok använde det fyndiga artistnamnet Gunilla av Trosa (observera skillnaden mellan "af" och "av") när hon uppträdde på Kiviks Marknad (inte äppelmarknaden). Hon var dock från Malmö (vill jag minnas) och inte från Trosa, som ju är lösningen på denna gåta.

Pålle

Tack Pålle för ett trevligt svar och måste erkänna att jag aldrig tidigare hört talas om Gunilla av Trosa, däremot Gunilla af Halmstad som var en rikskändis på sin tid.

Pålle nu är ansvaret ditt att hålla liv i tråden.

Tommy

I min ungdom fanns en känd strippa med artistnamnet Gunilla af Halmstad, som hade "affärer" med många kända svenskar – bl.a. Sten Broman.

En mindre känd strippa från samma tidsepok använde det fyndiga artistnamnet Gunilla av Trosa (observera skillnaden mellan "af" och "av") när hon uppträdde på Kiviks Marknad (inte äppelmarknaden). Hon var dock från Malmö (vill jag minnas) och inte från Trosa, som ju är lösningen på denna gåta.

Pålle
Kan det vara henne det sjungs om i repmånad, månne? Ett annat namn, men ändå ;)

//Jocke

Hmm, den bild uppfyller väl inte grundkraven för denna tråd?
Antar att du åsyftar att min bild i inlägg #606 inte visar vår husbil (den stod parkerad snett över den av husbilar livligt trafikerade riksvägen). Om så är fallet så har det under tråden llivslängd publicerats dussintals andra "förstabilder" (senast inlägg 593) som du borde ha haft liknande synpunkter på.

Vår bil hade varit med på nästa ledtråd jag hade tänkt att visa, men jag tar din kommentar som ett personligt påhopp och lägger ned.

Lämnar tillbaka tråden till Tommy D.

Pålle

Senast ändrad:
Antar att du åsyftar att min bild i inlägg #606 inte visar vår husbil (den stod parkerad snett över den av husbilar livligt trafikerade riksvägen). Om så är fallet så har det under tråden llivslängd publicerats dussintals andra "förstabilder" (senast inlägg 593) som du borde ha haft liknande synpunkter på.

Vår bil hade varit med på nästa ledtråd jag hade tänkt att visa, men jag tar din kommentar som ett personligt påhopp och lägger ned.

Pålle
Tycker jag inte. Tycker vi ska vara glada för alla inlägg som kommer.
Lägg ut nästa bild är du snäll. Jag har googlat en halvtimme utan att hitta din klockstapel. :)

Pålle
Exakt så resonerade jag också när jag skrev inlägg 114, men blev då tillrättad visad. Men jag blev inte tvärsur för det.

Exakt så resonerade jag också när jag skrev inlägg 114, men blev då tillrättad visad. Men jag blev inte tvärsur för det.
Tycker vi ska vara ödmjuka mot varandra. Denna tråd höll ju på att dö ut.

Så därför som trådskapare ändrar jag regeln att husbilen behöver inte synas. Det räcker att den har varit med. :cool:

278530160_1169992173736679_2154814528890114898_n.png

Tack Ralph, vår trådskapare som nu gjort tråden lite enklare både för oss som skall gissa och de som svarat rätt slipper söka efter en bild på sin egen bil på en bild som säger något om platsen. Ofta blir det bara en bild på en ställplats och ställplatser ser ofta väldigt lika ut.

Men nu stoppade tråden upp igen, eller skall vi se det från en mera positiv sida, det är helt enkelt en nystart!

Då gissar jag på Ralphs bild #612, tror det är en bild från Playa Vallehermoso på Gomera som familjen McLain just besökt.

Om det är rätt kanske Ralph kan berätta lite om Fred Olsens historia på Gomera?

Tommy

Senast ändrad:
Efter diverse påtryckningar, och efter att SirMcLain anpassat "reglerna" till det som varit praxis under nästan hela trådens livslängd, har jag beslutat att svälja stoltheten, ignorera inlägg #608 och fortsätta.

Här kommer därför en bild som visar klockstapelns placering invid den livligt trafikerade riksvägen.

Vår husbil stod parkerad snett över vägen men jag valde, av olika anledningar, ännu en bild som inte visar bilen. (Det fanns för många ledtrådar i den.) Tyvärr "försvann" samtidigt den andra klockstapeln (den med gjuten "kyrkklocka") som står på andra sidan vägen.

Pålle

DSC02208.jpg

Senast ändrad:
En stadsdel "på baksidan" av landet med berömda "vego" köttbullar. Ett vanligt tillhåll för husbilar som dock inte stannar över natten utan helst kör vidare.
stad.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen