Är det möjligtvis Wolfsburg? Hälsningar Göran Hellman
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Fyra nollor i fronten och en bakom ratten.Nej fler ringar i bilmärket.
Mvh
Anders
Då har ni ett fint fritidsboende.Bron har ett monument som står på andra sidan, du befinner dig när bilden togs ca 500 meter från vår fritidsbostad. Tyvärr är jag mitt uppe i en flytt så jag kan inte lägga det jag tror är rätt svar eftersom jag inte kan följa upp med egna bilder. Annars har vi säker uppsikt från våra fönster över den mycket trevliga husbilsplatsen nere vid båtklubben du passerade strax innan du tog bilden.
En berömdhet vars vistelse i trakten inte har blivit så välkänd är tonsättaren Franz Berwald. Han var disponent på Sandö glasbruk på 1850-talet.Visst var jag uppe i mina gamla hemtrakter i förra veckan, passade på att ta Sandöbron på vägen tillbaka av nostalgiska dragningar till bygdens och brons berömmelser, på gott och ont.
Visst var det skotten i Ådalen 1931, broraset 1939, men vi kan även lägga till att Sandöbron var världens längsta enspannsbro med ett spann på 264 meter. Men kanske det allra största Wästerlunds Konditori vid Sandöbrons södra brofäste - det var och är fortsatt stort!
Joakim tar oss vidare från Lunde....
Tommy
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons