• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Jag förstår din tanke med Arvika men det finns fler platser där vattnet svämmar över. Den här platsen ligger vid landets största sjö.
 
Jag missade flaggan....

Norges största sjö heter Mjösa och ligger NV om Oslo.

På Mjösas östra sida ligger Hamar vari man hittar Hamar Båtförening Bobilcamp, ser trevligt ut!

Jag har tyvärr inte tillgång till några bilder just nu så någon annan får gärna lägga ut något.
 
Helt rätt. Man får bara passa sig om bilen är högre än tre meter. Då kan man inte köra under järnvägen, utan får ta en omväg tills man kommer till en plankorsning.

Nu är det alltså fritt fram för vem som helst att ta över stafettpinnen.
 
Det finnes 2 underganger under Dovrebanen nord for sentrum i Hamar som har mye bedre frihøyde. Ringveien rundt byen passerer i den nærmest sentrum ved siden av det store kjøpesentret CC. På parkeringen for byens friluftsmuseum er det og endel plasser for husbiler, det var hovedsaklig denne vi benyttet når vi var i byen om vi ikke stod på familiens industri eiendom.
 
Svårt att lägga ut bilder som är lagom svåra :-D

Ja Lomma är rätt svar.

Vi stod faktiskt parkerade precis där jag står. Dock bara kortvarigt när vi gick och köpte glass. Tror inte att det finns någon bra ställplats inne i Lomma. Men man kan ta in på Lomma Camping (tidigare Habo Ljung Camping) som ligger på lagom cykelavstånd från Lomma.

@Knazig Du får ta över!
 
Vi övernattade bara en bit ifrån, kvällen innan vi skulle över Öresundsbron. . I Öresundsparken. Fanns toa där.

Nu till nästa bildfråga. Köar till färja, till vilken ö, ska vi över till här?

1724329124203.png
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen