• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Nu är nästan alla orterna i Ahrdalen nämnda utom den som de två senaste svaren varit nära geografiskt.
Ahrdalen är inte alls så hårt turistbelastad som Moseldalen så kan du Moseldalen uppifrån och ner, varför inte prova Ahrdalen.
På den sökta orten finns en liten trivsam camping som ligger på ena sidan av floden Ahr. En kort promenad fram till en bro som leder över Ahr, du är mitt i centrum och sista helgen i september, mitt i festivalområdet.
 
Menar du möjligen Camping Dernau, som ligger nära en bro som leder över till Festplatz WeinKulturDorf Dernau?

I så fall heter orten Dernau.
 
Nu är vi på rätt plats! Dernau.
Till min stora förskräckelse ser jag på bilder tagna efter den hemska översvämningen att campingplatsen med träd, gräsmattor och byggnader är bortspolade.
På denna bild visas infarten till campingen så som vi kommer ihåg den.
Tips, klicka två gånger på den vänstra bilden på nedanstående länk.
Dernau Camping då

Och så här ser samma plats ut nu. Snurra snurra runt till höger så syns den asfalterade lilla vägen in till campingen.
Allt, precis allt är bortspolat. Så sorgligt!
Snurra mer och du ser två byggnader. På den ena byggnaden syns ett tydlig brunfärgat parti, förmodligen var det den hösta vattennivån under tiden för översvämningen.
Dernau efter översvämningen.
Det verkar dock som om Dernau kommer att ordna en vinfestival 2024.
Dernau Weinzerfest 2024

Du Lagerstrom tar oss vidare till en kanske mindre dramatisk plats.
 
Senast ändrad:
@ThomasA Du får rätt för det även om det inte är en av Götaverksdockorna på bilden utan en av dockorna som tillhörde Eriksbergsvarvet. Se full bild nedan.

Precis innanför dockan finns en parkeringsplats med omärkta parkeringsplatser så det går bra att parkera där med husbil. Inte så långt till färja som tar en in till Göteborg. Dessutom finns ett flertal bra restauranger precis i närheten, bl a Piga (som jag inte har något att göra med).

Vill man stanna till en natt i Göteborg så kan jag rekommendera denna platsen.

@ThomasA Du får ta oss vidare.

Parkeringsplats

bild3.png
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen