• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Har faktiskt aldrig stått i Rostock, men den stora kranen stod inte i Götet. Då tar vi en 10 år gammal bild och var stod vi då?_DSC1255a.jpg

Bilagor

• _DSC1255a.jpg
    _DSC1255a.jpg
    2 MB · Visningar: 7
Efter en stärkande(nåja) schnitzelmiddag behövdes en stärkande promenad ovanför staden, bland vinrankorna. Eftersom detta var på hösten och Britt inte kunde hålla fingrarna i styr kunde hon meddela att detta blir en god årgång.
_DSC1272a.jpg

Alldeles rätt Langerstorm med Rüdesheim am Rhein där vi satt och njöt av våra Weissbier och kollade pråmarna på floden. Turistfällan Drosselgasse måste man ju bara besöka när man är där. Gör bara inte om min tabbe första gången vi skulle dit och ovan med GPS, när jag knappat in R och klickat på R utan am Rhein så hamnade vi i just Rüdesheim uppe bland bergen långt från Rhen. Det blev en lååång dag 🤠 :ROFLMAO:.
Lite ovanifrån ser det ut så här.
_DSC1269a.jpg

Jag tillåter mig att avvika något från trådens ämne i och med att vi på bilden inte står stilla med husbilen, men resmålet är ett trevligt sådant och bilden är tagen väldigt nära ställplatsen.

1.jpg

Stämmer bra. Resmålet är något av en turistfälla, men besöker man orten lite off season så är det väldigt mysigt och trevligt.

Vet inte riktigt vad som hände nu i tråden - men Nederländerna är rätt, men inte tillräckligt specifikt för att anse att det hela är löst tänker jag.

Orten i fråga är känd för att man kan hyra de små båtarna som syns längst till höger i bild.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen