• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Vi var där i mars månad samma dag som dom plogat vägen upp till parkeringen. Det var lite spännande att köra i allt snöslask.
Nu har vi flyttat oss en bra bit, men var?IMG_20200307_112006.jpg

Läcker bild på Guggenheim museet i Bilbao. Vi var där i början av maj när det var 35 grader varmt, svettigt. Är på utflykt idag, hinner inte leta bilder förrän ikväll så vill någon ta över är det ok.

Har inte fått någon feedback från Junis men vi kan väl vara överens om att vi båda varit i Bilbao om än i olika väderlek :cool: Det blev lite mycket åka igår och det jag hade tänkt lägga in har helt försvunnit ur minnet. Återkommer med något annat om en liten stund.

Ja den fasaden er det ingen tvil om, min første tanke når jeg så bildet var Bilbao. Tror ikke det finnes noen annan som har en slik fasade.

Kan alltså inte komma på vad jag tänkt ut för smart 🤠 . Tar en gammal bild från där vi hamnade igår kväll, frågan är var vi är just idag?
11014.jpg

Har inte fått någon feedback från Junis men vi kan väl vara överens om att vi båda varit i Bilbao om än i olika väderlek :cool: Det blev lite mycket åka igår och det jag hade tänkt lägga in har helt försvunnit ur minnet. Återkommer med något annat om en liten stund.
Visst var det så och du skrev så självsäkert så jag tycke inte det var något behov att svara .
Ha en bra dag Håkan

Det här ska föreställa Markisen av Pombal som ritat upp gatunätet i staden efter, ja var det den stora jordbävningen? I alla fall före vår tid. Det har gett staden ett rätlinjigt gatusystem som gör det ganska lätt att hitta utan en massa snåriga smågator.
P1040079a.jpg

Vad som gjort staden känd är deras frottéhanddukar som får folk att åka hit i stora skaror, bra och billiga handdukar går ju alltid åt. Även korkindustrin är ju stor i regionen, jag köpte en ny plånbok för 5€50. Finns säkert annat också, t.ex. en fyr. Ja, och en grej till men den ledtråden sparar jag till sist :cool: .
P1040083a.jpgP1040082a.jpg

Portugal, og jordbävning burde gi Lisboa. Men jeg kjenner meg ikke igjen på bildene. Jobbet i byen for 30 år siden.

Jo. jag tror att markisen var inblandad i Lissabon också. Men vi är i Algarve precis som vi. En typisk Pombal grej är torget här som idag har förvandlats till något slags tomteland som dom är väldigt förtjusta i, nästan mer här än i Sverige.
P1040080a.jpg

Väldans vad ni är dåliga på att gissa 🤠. För här har vi genom åren träffat många svenska husbilsvänner både uppe på stan och på ställplatsen. Idag är det lördag och stan kryllar av spanjorer som är och handlar frotté. Min näst sista bild visar en känd skyline ifrån staden som man inte kan missa när man går ifrån ställplatsen.
P1040077a.jpg

Kan inte låta bli att svara nu, såg redan på första bilden, men har inga bilder att skicka. Vila real san Antonio. Trevlig o mysig liten stad.
Någon som vill får ta över.

Jo, det är helt rätt, Vila Real de Santo Antonio. Kan väl kallas gränsstad och min sista ledtrådsbild hade blivit denna med utsikt från husbilen, om man har tur att stå i första ledet, ser man Guidianafloden som gränsar till Spanien och "färjan" som går över till Ayamonte i Spanien.
Enligt PAMa är det fritt fram att lägga ut nästa resmål.
P1040088a.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen