• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Tommy, visst är det Galtström. Sista bilden har varit med tidigare I tråden.
Du leder oss till någon annan trevlig plats.

Den här bilden är från andra hållet (med havet i ryggen).
IMG_6004.jpeg

Va, var det rätt? De första två bilderna var ingen hjälp, den 3:e bilden däremot kunde passa in på en massa ställen vid havet, bl.a en favorit hos oss, Galtström.

Vi åker vidare från Galtström till…
IMG_1782.jpeg
… förra gången vid stod just här var det en ställplats, numera en parkering med parkeringsförbud under natten, undrar varför?

Tommy

Senast ändrad:
Inte bara liknar Grönhögen, det är platsen där det tidigare var ställplatsen på Grönhögen.

Göran du tar oss vidare.

Tommy

Stackare som ligger där, men han är okänd för mig, däremot känner jag igen gatubilden som tar mig till Karlskrona, eller…?

Tommy

Jomenvisst är det i Karlskrona detta drama ägt rum. Trodde inte att en "norrlänning" skulle knäcka nöten så lätt. Åter till dig Tommy att ta oss till en ny plats. Hälsningar Göran

Jo nog är det enklare med stadsbilderna på de få städer vi har norr om Dalälven, men en stad som av UNESCO fått världsarvsstatus är trots allt värt ett besök, trots att den ligger nere i Blekinge. Fin stad!

IMG_0767.jpeg
Här är det ingen vacker stad, troligen helt okänd för UNESCO, men herrejisses så mycket husbilar.

Var?

Tommy

Jamen, det måste ju vara en bild från vårt eget, alldeles svenska Mecca?
Hit måste man absolut vallfärda, åtminstone en gång i livet... Ullared!

Visst är det Ullared som vi åter har besökt och inhandlade en burk
IMG_5972.jpeg
Tordan, ansvaret är ditt att ta oss vidare…

Tommy

Tack Tommy, du måste ha varit morgontidig eller haft en osedvanlig flax?
Tänk, att hitta en av de mest åtråvärda platserna, som är ledig att parkera på.
Det har bara hänt mig en gång, men då svängde jag in på parkeringen redan 07,05... ;)

Nu över till en annan plats, som genom åren förvandlats från att vara fri till att nu t.o.m blivit bokningsbar.
Inte mycket till service, belägen nära ett härligt naturområde som inbjuder till strövtåg.
Är man intresserad av lite mer stram finkultur och liknade, så ligger det också nära till hands.IMG_7355.jpeg

Senast ändrad:
Jag har visserligen funderat på att någon gång ta husbilen till Vadstena, fast det ligger nästgårds.
Bara för att insupa den lugna atmosfären med avkoppling och njuta av våra vackra solnedgångar över Vättern,
men den här gången har jag tagit mig lite längre bort och här går dessa nöjen "fett" bort... som man säger nu för tiden.

Den här ställplatsen (med agrar anknytning och lid), gränsar här i närområdet till bad och inbjuder även till fager vy.

IMG_7356.jpeg

Bondelid är ju ett klädmärke, så det kan det inte vara. Försöker med Bondbacken (agrar och lid-koppling) på Gränsö utanför Västervik. Kan det vara rätt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen