• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Känns som jag dödat tråden med något som inte går att gissa sig till.
Så här den sista bilden jag har här ifrån.
Och någon annan får gärna ta över.
1000012788.jpg

Där var det fint, ska försöka lägga platsen på minnet.

Försökte fortsätta tråden men är utanför bra mobiltäckning så det går inte att ladda upp bilderna. I morgon ska vi försöka göra något vi misslyckades med för 5 år sedan, mer kan jag inte berätta för bilderna kan jag ha nytta av i den här tråden framöver. ;)

Någon annan får fortsätta...

Jag skickar med en överblick över ställplatsen jag kommer lägga in den till vår karta också20230724_110201.jpg

Då tar jag en bättre bild på backen i bakgrunden på den första bilden 20230724_110213.jpg

Bilagor

• 20230724_110213.jpg
    20230724_110213.jpg
    627,9 KB · Visningar: 5
Svårt, men med lite hjälp från Google tror jag att vi hamnat i Cavalese, känt för ett par olyckor med sin linbana.

Tommy

Visst var det Cavalese så du får ta oss vidare Tommy. Linbanan höll när vi åkte i alla fall, biljett upp och ner från ställplatsen till byn ingick i ställplatsavgiften, vi bara tittade på backen dom åker i avslutningen av Tour de Ski det räckte att se den från linbanan.

Som sagt Google hjälpte mig. Såg skylten ”Pizzeria des Alpes” på första bilden och Googlade det, men fann ut att det var ett ganska vanligt namn på en pizzeria i de italienska alperna.

Nu var det bara Cavalese som jag kände till, åtminstone hört talas om, men ännu ej besökt.

Men tråden, ”Italien sommaren 2023”……..
…….. har onekligen återväckt intresset för Italien och just de här regionerna.

Något helt annat

IMG_4904.jpeg
En populär ställplats, men var finns den?

Tommy

Senast ändrad:
:) Ja står du på ställplatsen i Kristinehamn så blev det väldigt enkelt.

Gunnar, sådant premieras med att du får ta över ansvaret för tråden och ta oss vidare ut i världen i våra husbilar…

Tommy

:) Ja står du på ställplatsen i Kristinehamn så blev det väldigt enkelt.

Gunnar, sådant premieras med att du får ta över ansvaret för tråden och ta oss vidare ut i världen i våra husbilar…

Tommy
Tackar så mycket från ett regnigt Kristinehamn. Vi ska förflytta oss 20 mil så då kan jag nog tänka ut något, återkommer i eftermiddag.

Framme efter dagens etapp och det är uppehåll :cool:
Hittat några 10 år gamla bilder från tiden innan vi började åka till Portugal, ett första smakprov kommer här. Jag vill veta vilken stad vi besökte, den ligger mycket vackert i det landets vackraste landsdel i landet som haft en framträdande roll iHusbil under sommaren. Kan berätta att när vi skulle åka från campingen på morgonen hade bussen gått sönder så värdinnan ställde upp och körde. Snacka om resa, det gick verkligen undan, 90 på 30 sträckor, stoppskyltar hanns inte med, Men vi kom dit helskinnade. Vi var tre par, tyskar, engelsmän och vi. Tillbaka kunde vi ta bussen som körde lika våldsamt. Men frågan: i vilken stad var vi.
_DSC0907a.jpg

Framme efter dagens etapp och det är uppehåll :cool:
Hittat några 10 år gamla bilder från tiden innan vi började åka till Portugal, ett första smakprov kommer här. Jag vill veta vilken stad vi besökte, den ligger mycket vackert i det landets vackraste landsdel i landet som haft en framträdande roll iHusbil under sommaren. Kan berätta att när vi skulle åka från campingen på morgonen hade bussen gått sönder så värdinnan ställde upp och körde. Snacka om resa, det gick verkligen undan, 90 på 30 sträckor, stoppskyltar hanns inte med, Men vi kom dit helskinnade. Vi var tre par, tyskar, engelsmän och vi. Tillbaka kunde vi ta bussen som körde lika våldsamt. Men frågan: i vilken stad var vi.
Visa bilaga 28599
Kan det vara Siena?
Mvh
Anders

Ursäkta men tänkte att du som många andra tycker Toscana är den vackraste "landsdelen" och där har även jag varit på många ställen, många städer på kullar,
San Gimignano, Volterra mm, men de är mindre, jag har cyklat i Chianti o ner till Siena, och gått runt rätt mycket där, så siluetten från utsidan med kyrkan på vänster sida kändes bekant. En gång kom vi dit precis efter det varit Palio, hästkaplöpningen på det triangel formade torget, fullt med spån o hästskit.
Ska kolla lite i mina foton.
Mvh
Anders

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka