• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Visst är det vid Bolnuevo, där det förra vintern brann ner 40 platser, på den för skandinaver så populära campingen.

Bonuevo ligger i kommunen Mazarrón, det betyder Ranko att nu är det ditt ansvar att ta oss vidare ut i fredagsnatten.

Tommy

Man måste ha varit på plats för att klara av frågan. Här kommer lite hjälp! Vi är inte i Portugal utan i sydligaste Frankrike.
IMG_1863.jpeg

Vill man pausa i Frankrike innan man tar sig till den Spanska gränsen, då är den här ställplatsen med sjysst avgift mycket lämplig (el, vatten och tömning ingår). Ställplatsen finns redan registrerad på iHusbil!

Båtvarv och tusentals båtar talar sitt tydliga språk om att sjöfolk dras till det här stället. IMG_3449.jpeg

Så här kan man också göra tydligen, markera revir eftersom platsen inte är kopplad till biljetten. Alla respekterar dock avstånd mellan bilar i alla fall fram till helgen då det kan vara totalt fullsmockat...
IMG_4111.JPG

Det stora fartyget passerar en öde ö. En passagerare ser en trasigt klädd man som hoppar omkring och viftar med armarna.
– Vem är det där? Frågar han kaptenen.
– Jag vet inte, men han blir lika glad varje gång vi passerar.

Senast ändrad:
Ställplatsen ligger söder om Perpignan och finns som sagt registrerad iHusbil registret. Om ingen känner till den här platsen då kommer jag att föreslå en annan plats (från Norge) på fredag.

1689577259253.png

Hit kom jag åkande en afton i april,
nä, det var visst i juni om rätt ska va rätt...
men den här platsen kan besökas året runt utan problem.

IMG_7168 3.jpeg

Vi traskar på uppför åsen, njuter av att se de gamla rödfärgade husen, som utstrålar en gedigen och gammaldags charm.
Det doftar riktig sommar i den ljumma kvällningen. Inte bara från nyslaget hö, utan luften bär med sig fler olika dofter,
en del vanliga och en del mer genomträngande och kanske t.o.m lite främmande i den naturliga faunan.

IMG_7177.jpeg

Nu blir det en chansning.

Bild nr 2 tar mig till Dalarna.

Bild nr 3 visar på silos i området och jag har läst att i Hedemora finns det ”eventsilos”, någon form av återanvändning. När jag Googlar Hedemora och silos….. så ser jag bilder som inte alls liknar de tre publicerade bilderna.

Gissar iallafall Hedemora, med förhoppningen att det kommer en ny ledtråd. :unsure: :)

Tommy

Den karaktäristiska majstången avslöjar givetvis i vilket "häst"-landskap vi befinner oss.
Här löper järnvägen fram genom landskapet, om det nu kan vara till någon hjälp?

IMG_7182.jpeg

Lägger in ytterligare en bild i rask följd, för jag tycker att trädet är så karaktäristiskt vackert,
där det står där i sin nakna skepnad mot den blå himlen och mitt i blickfånget, när man lämnar den här platsen...

IMG_6789.jpeg

Det står Lekgarden på huset på siste bildet.

Jomenvisst och helt rätt Tommy.
Knäckebrödsfabriken utanför Leksand har mycket gott att erbjuda. ;)

IMG_7181 2.jpeg

Jasså det var Leksand bröds välkända silos.

Idag besökte vi en trevlig plats med charmig ställplats.

IMG_1570.jpeg
Var åt vi våfflor med sylt och grädde idag?

Tommy

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen