• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Udda husbilar

Ja helt otroligt mycket som finns i den lilla bilen, men åka runt med en kubikmeter elektronik som krävs en ingenjör att sköta verkar lite överarbetat. Sen saknar man en säng man bara kan lägga sej på utan att mixtra och bädda med lakan och täcke men det kanske går att ha i sänglådan som i båthytten där man har allt färdigbäddat när man fäller ned. Är man ensam lär man inte behöva röra soffan. Den var visst till salu men den var inte billig precis men allt man behöver i en mindre smidig bil.
Den mannen var fantastiskt duktig tyvärr så återspeglas inte det i utseendet.
 
Namnlös.jpg

Hittade den här på blocket 2001 17000 mil det är en påbyggd partner tyvärr med bensinmotor och manuell låda.
Annars blev jag intresserad tills man ser prislappen 149 000 kr!
Om man tänker på vad en Peugeot Partner med samma data hade kostat max 20 000kr så taket vilket inte är märkvärdigt gjort och den bakre påbyggnaden ska alltså kosta över 100 000 kr !!
Det knepiga är ju att de är riktigt dyra nya och bättre begagnade går de på en 250 000 kr.
Det är ju vad en bra begagnad plåtis kostar. Det finns inget varmvatten ingen toalett ingen dusch. Den har varit osåld i en månad tyvärr ska man sova i den måste man som det verkar pyssla med pinnar och plocka om dynorna i rätt ordning sen får man bädda med lakan och täcke och kudde, varje kväll och morgon.
Prislappen och det man får för pengarna rimmar dåligt men det verkar vara vad man får betala för att få en bil som kan parkeras som en personbil. Jag tror det finns en dieselvärmare i den, däremot fungerar inte AC och däcken är gamla. Kopplingen tog långt ner och behöver väl bytas framöver.
Det är väl egentligen den biltypen som jag är ute efter där man har en meter utrymme mer på längden och en massa på höjden. Det kanske finns fler som man kan kolla på?
 
Ett annat alternativ är en pickup med en camper på flaket, åkte själv några år så. Smidigt att kunna koppla loss bodelen ifall man behöver flaket till annat. Camper går som last, så det är ingen risk för pb2 m.m. som det blir med en ombyggd lastbil med boutrymme.
 
Har hittat en camper till rimligt pris det är en L 200 med vad jag tror en polar camper på flaket. Har ju inga problem att ha den löst stående i trädgården bara att ställa den på ett antal lastpallar för säkerhets skull.
Men de bilarna är kända för rost och den dieseln lär dra en del med campern på gissar på över litern.
Var granne med en holländare på greven med en sån Han hjälpte mej att kolla bilens el 2017. Låg under bilen och spände upp generator remmen i regnet på natten hade det varit isgata där. Minnen man inte glömmer.
Annars känns det som en romahome skulle vara vad jag egentligen vill ha en personbil med husbilskapacitet. Som man kan ha som endabil och som alltid är färdig att använda.
Att bo länge i en sån på camping går ju i nödfall men det är den inte gjord för snarare att köra runt överallt och upptäcka saker, vara fri att parkera och bensinförbrukningen borde vara måttlig.
 
Visa bilaga 29869

Hittade den här på blocket 2001 17000 mil det är en påbyggd partner tyvärr med bensinmotor och manuell låda.
Annars blev jag intresserad tills man ser prislappen 149 000 kr!
Om man tänker på vad en Peugeot Partner med samma data hade kostat max 20 000kr så taket vilket inte är märkvärdigt gjort och den bakre påbyggnaden ska alltså kosta över 100 000 kr !!
Det knepiga är ju att de är riktigt dyra nya och bättre begagnade går de på en 250 000 kr.
Det är ju vad en bra begagnad plåtis kostar. Det finns inget varmvatten ingen toalett ingen dusch. Den har varit osåld i en månad tyvärr ska man sova i den måste man som det verkar pyssla med pinnar och plocka om dynorna i rätt ordning sen får man bädda med lakan och täcke och kudde, varje kväll och morgon.
Prislappen och det man får för pengarna rimmar dåligt men det verkar vara vad man får betala för att få en bil som kan parkeras som en personbil. Jag tror det finns en dieselvärmare i den, däremot fungerar inte AC och däcken är gamla. Kopplingen tog långt ner och behöver väl bytas framöver.
Det är väl egentligen den biltypen som jag är ute efter där man har en meter utrymme mer på längden och en massa på höjden. Det kanske finns fler som man kan kolla på?
Överpris är väl enbart förnamnet!
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2023-09-12 kl. 07.57.26.png
    Skärmavbild 2023-09-12 kl. 07.57.26.png
    315,3 KB · Visningar: 57

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen