Läser tråden och kommer ihåg att jag startade en tråd på en annan sajt i oktober förra året, som just handlade om rabatter:
Rena vinsten att vara medlem i Xxxxxxxxxxxxxx
Med den här texten, illustrationerna har jag tagit bort:
”Hittills i oktober har vi tjänat 1389 kr på vårt medlemskap i Xxxxxxxxxxxxx, dvs 277 kronor och 80 öre om dagen!
Hur? Det är enkelt, kunde varit ännu mera och jag skall förklara.
Den 1 oktober bytte vi försäkringsbolag från CC/Water Circle till Folksam och kunde nyttja det avtal som finns mellan Xxxxxxxxxxxxxx och Folksam. Det gav direkt ett avdrag på 1290 kr på husbilsförsäkringen.
Igår, den 5 oktober besökte vi OPUS Bilprovning för att genomgå husbilens första besiktning och här sparade vi ytterligare 99 kr, genom avtalet mellan Xxxxxxxxxxxxxx och OPUS.
När jag sedan hemma på kammaren, tog fram räknedosan, plussade 1290 kr med 99 kr, för att sedan dra ifrån årsavgiften för XXX på 100 kr och tryckte på = kom siffrorna 1289 fram! 1289 kr är alltså hittills rena vinsten i oktober och vi har bara kommit till den 6 oktober.
Blev så fylld av entusiasm och en smula girighet, när jag såg resultatet av min uträkning, så jag gick ut i hallen, tog på mig jackan och på väg ut genom dörren kom Carola,
— Vart ska du?
— Till Henån
— Va Henån.. varför?
— Köpa nya däck!
— Köpa nya däck, varför? Vi har ju nya däck på bilarna och Henån fram och tillbaka är säkert över 100 mil!
— Ja, men tror du att våra nya däck räcker i all evighet? Nej det gör de inte och Reos däck i Henån ger oss XXX-medlemmar 100 kr i rabatt PER DÄCK!
Carola ruskade på huvé och gick tillbaka till köket, själv hängde jag tillbaka jackan på kroken. Kom att tänka på att det var lite sent på dagen…
Carola har liksom aldrig förstått sig på det här med affärer, men hon har andra fördelar.
Hoppas att Xxxxxxxxxxxxxx lyckas knyta flera relevanta avtal till fördel för oss medlemmar.
Tommy”
Ok, lite skruvad, men visst har rabatter effekt som lockbete och visst räknar man på om man direkt kan räkna hem årsavgiften mot rabatterna. Själva har vi t,ex. Varit medlemmar både i C.C. och M beroende på deras försäkringsavtal och avslutat medlemskapet samtidigt som vi avslutat försäkringarna, senast C.C. som avslutades 31/12-21.
Det finns en annan husbilsklubb, där mindre än 10% är aktiva på Forume, varför är då resten 90% med i klubben…. Ja, frågar du mig så är en mycket stor del medlemmar för just rabatterbjudanden som finns.
Förstår egentligen inte att en del här verkar se det som en nackdel om iHusbil skulle erbjuda rabatter till medlemmarna. Skulle vi bli mindre attraktiva som klubb, eller…?
Tommy