• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

På tur med Ture, ett annat kapitel ;)

Jag har firat jul tillsammans med vänner i Los Alcázares på en parkeringsplats. Det var trevligt. Nyår firade jag tillsammans med BengtL på en parkeringsplats i utkanten av Almería.
Idag har jag kört slingriga vägar. Kör på tvåan och trean. Ibland har fått gå ner på ettan i vissa svängar. Har inte saknat femman växel alls idag.
Nu står jag på en gratis ställplats med möjlighet att tömma och fylla vatten och toan. Gratis Wi-Fi finns också.
Försöker lägga in bilder men det funkar inte. Försöker senare…
 
Har inte skrivit på ett tag.
Nu är bilen lämnad på verkstad. Kan vara värt 300€ att slippa ligga och krypa under bilen och kanske det är nåt som går fel så man inte får ihop det igen. Har stått här i Tarifa i en dryg vecka. Har varit blandat väder, från ösregn och blåst till solsken och varmt.
 
Jag är dålig på att skriva här, jag vet. Lusten försvinner ibland. Har kört runt lite det senaste dagarna och nu är jag uppe i bergen och kör. På väg mot Cordoba. Stannade i en liten by med en ställplats där man kan tömma och fylla helt gratis.
Free parking, level, with free services and nice views.
https://park4night.com/lieu/36618/Visa bilaga 35756
Mot nya mål imorgon…
Tänkte väl det, och kollade - jodå, vi har den även på vår karta (sedan maj 2022) :)
 
Har inte skrivit på ett tag.
Nu är bilen lämnad på verkstad. Kan vara värt 300€ att slippa ligga och krypa under bilen och kanske det är nåt som går fel så man inte får ihop det igen. Har stått här i Tarifa i en dryg vecka. Har varit blandat väder, från ösregn och blåst till solsken och varmt.
Hej. Men jag skulle nog välja att en verkstad i Spanien gör det. Annars skulle jag vänta tills jag kommer hem till Sverige om jag skulle göra det själv.
Mvh Umebo
 
Kanske dax för en uppdatering av läget. Jag har stått på samma plats sen förra tisdagen. Puerto Real en bit från Cádiz. Fick ju fixat lådan i Tarifa förra måndagen. Funkar perfekt nu. Kändes lite konstigt att ha fem växlar i början.
Vi var i Sevilla en dag och promenerade runt. Fin stad.
Har varit kanonväder de sista dagarna där vi har suttit i solen och bara slappat. BengtL har kört iväg mot Portugal. Christina är kvar och håller mig sällskap.

IMG_5375.jpegIMG_5376.jpegIMG_5377.jpegIMG_5379.jpegIMG_5380.jpegIMG_5381.jpegIMG_5382.jpegIMG_5387.jpegIMG_5388.jpegIMG_5391.jpeg
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen