• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Problem Mobilt internet abonnemang för EU, speciellt Italien

ae.in.gbg

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Mölnlycke
Hej,
Vi har wifi.se, köpte helt paket med router för 3 år sedan, och har varit mycket nöjd, speciellt med support de gånger det krånglat. Men nu har dom ändrat abonnemangen, till ett för bara Sverige, o månadsvisa EU, krångligare o dyrare totalt för oss. Under ett år brukar vi vara ca 5-6 veckor på sommaren + ca 2 veckor över jul/nyår i Italien, sen någon/några helger i Danmark o övrig tid i Sverige.
I år ska vi vara 2 veckor på Corsica också.

Med wifi.se blir det 3st 1-månad med 200Gbyte EU + 500Gbyte 12mån i Sverige => 3 x 749 + 2395 = 4642kr/år
Såg att Tellus hade 100Gbyte/mån för 295kr (för 55+) => 12 × 295 = 3540kr/år, o smidigare med bara ett simkort. Såg att Telenor har ett "obegränsat" abonnemang men med max 100Gbyte utanför Sverige.

Ni som har Tellus, hur bra funkar det utanför Sverige?

Andra tipps?

Mvh
Anders
 
Ok jag gör nog så här:

Köper ett Telenor kontant-simkort o laddar med 150Gbyte + att jag köper ett "200GByte Eu" sim kort från wifi.se som jag väntar med att aktivera, tills Telenor slutar funka eller är slut, ska kolla att man kan aktivera wifi.se kortet när vi är i Italien.
Mvh
Anders
 
Jag mailade 12.17 till [email protected]
O fick svar 12.40!!

Jag hittade ett fel i deras beskrivning, det stod att 200GByte EU gick att använda hela potten i Spanien, men nu ska dom ha ändrat det till Europa!

Mvh
Anders

Nedan svaret:

Hej,

Ja, du har så rätt . Du kan köpa ett 200GB och aktivera i Italien .
Det var ett fel på hemsidan , självklart så ska det vara Europa . Det har vi ändrat nu .
Tack för att du gjorde oss uppmärksamma på det felet.
Mvh

Team Wifi.se



---------------------------------
Wifi.se
E-post: [email protected]

Artillerigatan 6
114 51 Stockholm
+46 (0)8 20 21 05
 
Nu har wifi.se uppdaterat informationen för EU 200GByte/mån simkortet
Se nedan.

Mvh
Anders

200GB PER MÅNAD EUROPA ROAMING – Roaming SIM
749,00 kr inkl. moms på den 1a varje månad
Wifi.se lanserar ett unikt SIM-kort för de som vill ha det bästa! Med detta SIM-kort kan man spendera hela 200GB surf per månad i Europa. Fungerar perfekt i länder som Frankrike, Italien, Spanien, Tyskland etc samt alla länder i Eurozone 1. (Se vår hjälpsektion för alla länder som ingår i Eurozone 1)

Simkortet har en minimum bindningstid på 1 månad. Du aktiverar SIM-kortet när du vill. Från detta datum börjar 30 dagars surf.

Detta SIM har även bästa täckning i Sverige, då detta SIM ansluts automatiskt mot 3 olika operatörer i Sverige. Telia, Tele2 och Telenor. Då vet du att det alltid kopplar upp till den mobilmast som är närmast. MAO. Detta är det SIM du skall ha om du åker till ställen med dålig täckning. Det finns inget annat SIM som ansluter till 3 olika operatörer.
 
Hmm, wifi.se ser ut til å benytte sim fra et annet land enn Sverige, skulle tro det er et av de baltiske land, har tilsvarende tilbud her i Australia for reise i Europa med simkort fra Estland. Smart måte å unngå forbudet mot innenlands roaming.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen