• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Mina 3 bästa förbättringar

Laddar på med en till...

Vi är inte helt överens om hur duschen ska användas, gumman stör sig på tomt utrymme och jag vill gå rakt in när det är dags...

Kompromissen blev bl.a. en krok på vardera sidan om dörröppningen till sovrummet, då är det bara att lyfta klädstången med kläderna på och lägga den på krokarna.
Utöver det en vagn på hjul och med två hyllor, den säkrar vi under körning med en spännrem. Inför duschning rullar jag ut vagnen i köket eller sovrummet och lyfter bort klädstången inklusive kläder i ett lyft och lägger den på krokarna så är badrummet färdigt att använda 😀

Om du bygger en egen vagn, lagra bara lätta saker där så att du inte får sprickor i duschgolvet!B91BA817-0715-4AEC-B14B-060DDB192EB4.jpeg
4B275C40-27ED-4C06-93D8-E7DD1A80BD47.jpeg
 
Laddar på med en till...

Vi är inte helt överens om hur duschen ska användas, gumman stör sig på tomt utrymme och jag vill gå rakt in när det är dags...

Kompromissen blev bl.a. en krok på vardera sidan om dörröppningen till sovrummet, då är det bara att lyfta klädstången med kläderna på och lägga den på krokarna.
Utöver det en vagn på hjul och med två hyllor, den säkrar vi under körning med en spännrem. Inför duschning rullar jag ut vagnen i köket eller sovrummet och lyfter bort klädstången inklusive kläder i ett lyft och lägger den på krokarna så är badrummet färdigt att använda 😀

Om du bygger en egen vagn, lagra bara lätta saker där så att du inte får sprickor i duschgolvet!Visa bilaga 811
Visa bilaga 812
Är nog den mest effektiva användningen av duschutrymmet som jag sett! Själva har vi en kombinerad toalett/dusch.
 
Tack Gösta E för att du uppskattade mitt inlägg i den här tråden. Det glädjer mig. Det lever jag glatt på hela veckan.
 
Nu har jag i några trådar försökt beskriva vad vi gjort för förbättringar i vårt toalett/duschutrymme. Naturligtvis finns det många, många fler att skriva om, men jag gör en liten paus för att låta er andra komma till tals. Jag kan ju inte ockupera vårt forum helt och hållet.
Visst är det väl så att alla som har husbil har gjort både större och mindre förändringar som vi andra kan få ta det av?!

Kjell
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen