- Ort
- Köping
Har precis monterat en Victron IP22 30A under pass.stolen, den matar LFP-bobatteriet direkt, utan att vara inblandad i EBL119.
Mitt "problem" är att den i Litium-läget inte trycker på med 30A utan lägger sig på 13-14A, startar jag om laddaren börjar den ladda ca.20A, för att sen sjunka snabbt till under 15A.
Jag kan inte ens i "expert-mode" ändra laddspänningen som är satt till 14,2V av Victron
Växlar jag från "litium" till "high 14,7V" så trycker den på med max direkt, alltså 30A, så det är inga begränsningar på vägen till batteriet.
Samt BMS'et bromsar inte.
Någon som har tips på vad jag kan göra för att få upp ladd-ström/spänning?


Trycker jag i säkringen för den interna laddaren (18A) i EBL119 inställd på GEL, så laddar den på rejält, men då lägger Victron IP22 nästan ner helt.

Mitt "problem" är att den i Litium-läget inte trycker på med 30A utan lägger sig på 13-14A, startar jag om laddaren börjar den ladda ca.20A, för att sen sjunka snabbt till under 15A.
Jag kan inte ens i "expert-mode" ändra laddspänningen som är satt till 14,2V av Victron

Växlar jag från "litium" till "high 14,7V" så trycker den på med max direkt, alltså 30A, så det är inga begränsningar på vägen till batteriet.
Samt BMS'et bromsar inte.
Någon som har tips på vad jag kan göra för att få upp ladd-ström/spänning?


Trycker jag i säkringen för den interna laddaren (18A) i EBL119 inställd på GEL, så laddar den på rejält, men då lägger Victron IP22 nästan ner helt.

Senast ändrad: