Det räcker väl med att han skriver om sin upplevelse. Behöver vi ifrågasätta det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Nej det räcker inte, när man beskyller någon för att ljuga.Det räcker väl med att han skriver om sin upplevelse. Behöver vi ifrågasätta det
Det är nog inte konstigare än att med rätt kontakter går det snabbare och smidigare, ett fenomen som även existerar i Sverige.
Tommy
När jag försökte ( bad ) om dom inte kunde hjälpa oss tidigare det gick absolut inte , men ni kanske får ett återbud och kan ni ta in oss , vi får aldrig återbud , lögn ! För vi har lämnat återbud en gång !!! Sen sa den här tysken att dom inte har tid förrän den 10 januari att det är en ren lögn , dom har tider , Vilket bevisligen var rätt . dom får aldrig vänta mer än 3 veckor på en tid .!! Så ljuger gör dom . Sedan kan man tillägga deras totala ovilja att hjälpa till att lösa problem med t ex uppställning av våran bil . Under mina 58 på vägarna och många besök på verkstäder runt om har jag aldrig varit med om något liknande . Vill väldigt gärna ha en förklaring om någon kan fixa fram en Mail adress till vd för Goldshmitt vore jag tacksam , jag har inte lyckas hitta den !Absolut är det så.
Det betyder dock inte att verkstaden ljugit, vad jag vet map det som sagts i tråden.
Här har du namnet på ”geschäftsführer” d.v.s. ungefär VD’n för Goldschmitt och en generell mailadress till företaget;När jag försökte ( bad ) om dom inte kunde hjälpa oss tidigare det gick absolut inte , men ni kanske får ett återbud och kan ni ta in oss , vi får aldrig återbud , lögn ! För vi har lämnat återbud en gång !!! Sen sa den här tysken att dom inte har tid förrän den 10 januari att det är en ren lögn , dom har tider , Vilket bevisligen var rätt . dom får aldrig vänta mer än 3 veckor på en tid .!! Så ljuger gör dom . Sedan kan man tillägga deras totala ovilja att hjälpa till att lösa problem med t ex uppställning av våran bil . Under mina 58 på vägarna och många besök på verkstäder runt om har jag aldrig varit med om något liknande . Vill väldigt gärna ha en förklaring om någon kan fixa fram en Mail adress till vd för Goldshmitt vore jag tacksam , jag har inte lyckas hitta den !
Tack Tommy tar itu med det när vi är hemma tack !Här har du namnet på ”geschäftsführer” d.v.s. ungefär VD’n för Goldschmitt och en generell mailadress till företaget;
![]()
Impressum - Goldschmitt techmobil GmbH
Sitz der Gesellschaft Goldschmitt techmobil GmbH Goldschmitt-Technik-Park 1 D-74746 Höpfingen Geschäftsführer Markus Mairon, Markus Siegel USt-IdNr.: DE292459574 HRB 719427 Registergericht Mannheim www.goldschmitt.de Inhaltlich verantwortlich Geschäftsführer: Markus Siegel, Markus Mairon...www.goldschmitt.de
VD’s direktadress publiceras aldrig, men om du använder den här adressen och adresserar det till honom får han det säkert;
[email protected]
Lycka till
Tommy
Jodå efter att vi fått hjälp av Tysken så fick vi den monterad omg som jag skrev tidigare . Jag har inte kontaktat VD för att få en förklaring jag ska ju tillbaka för service det är två års garanti och skriver jag till VD så kanske jag inte får komma dit överhuvudtaget !! Vi tappade lusten att fortsätta söderut så vi åkte hem och ställde undan den över vintern för första gången på 30 år . Tog ut den förra helgen och är ute på en Sverige tur nu , service på bilen hos Dahlgrens i Uppsala och idag hos Alde i Färlöv . Är i Helsingborg nu och i morgon ska vi serva oss själv med en tur till Helsingör och lite smörrebröd och en lille .Hur har det gått med luftfjädringen ?
Lite fortsättning på våra problem med fjädringen . Som jag skrev tidigare så åkte vi hem efter besöket i Walldurn och ställde undan bilen under vintern . NU när vi är ute och åker så är det så att den inte håller luften , inga problem att åka men på morgonen har vi slagsida ! Kontaktade goldschmitts agentur i Örebro för kontroll , bokade tid och dom kollade men ville ha den stående över natten så vi bokade ny tid för det .Då kollade dom att bälgarna håller luften men det måste vara något annat fel . Då blev vi upplysta om att om dom skulle göra felsökning på det problemet gällde inte garantin utan då var det en reklamation och då måste vi betala detta och sen begära ersättning av Goldschmitt , är det någon som har erfarenhet av detta ?Jodå efter att vi fått hjälp av Tysken så fick vi den monterad omg som jag skrev tidigare . Jag har inte kontaktat VD för att få en förklaring jag ska ju tillbaka för service det är två års garanti och skriver jag till VD så kanske jag inte får komma dit överhuvudtaget !! Vi tappade lusten att fortsätta söderut så vi åkte hem och ställde undan den över vintern för första gången på 30 år . Tog ut den förra helgen och är ute på en Sverige tur nu , service på bilen hos Dahlgrens i Uppsala och idag hos Alde i Färlöv . Är i Helsingborg nu och i morgon ska vi serva oss själv med en tur till Helsingör och lite smörrebröd och en lille .
Luftfjädringen , den håller inte luften helt när man ställt den i våg , sjunker lite under natten , får se om det rätar till sig .
mvh
Stefan
Hej är det inte så att om man har varit på ett ställe så vill andra inte så gärna ta några garantier. På dom företag som jag har jobbat på inte vill ta på sej reklamationer som andra ska utföra men i Örebro är det ganska svårt speciellt. Men man får väl hoppas att det löser sig för er.Lite fortsättning på våra problem med fjädringen . Som jag skrev tidigare så åkte vi hem efter besöket i Walldurn och ställde undan bilen under vintern . NU när vi är ute och åker så är det så att den inte håller luften , inga problem att åka men på morgonen har vi slagsida ! Kontaktade goldschmitts agentur i Örebro för kontroll , bokade tid och dom kollade men ville ha den stående över natten så vi bokade ny tid för det .Då kollade dom att bälgarna håller luften men det måste vara något annat fel . Då blev vi upplysta om att om dom skulle göra felsökning på det problemet gällde inte garantin utan då var det en reklamation och då måste vi betala detta och sen begära ersättning av Goldschmitt , är det någon som har erfarenhet av detta ?
Begärde också reseersättning för våra resor för den här garanti åtgärden ( 50 mil ) men då fick svar av en högröd chef som skrek att ta det med tyskarna . Ska naturligtvis ta detta vidare för att kolla vad som är rätt .
Trevlig sommar på er alla
Vill o vill ! det måste väl vara några lagar hur garantier ska regleras ?Hej är det inte så att om man har varit på ett ställe så vill andra inte så gärna ta några garantier. På dom företag som jag har jobbat på inte vill ta på sej reklamationer som andra ska utföra men i Örebro är det ganska svårt speciellt. Men man får väl hoppas att det löser sig för er.
Mvh Umebo
Nej det finns det inte.Vill o vill ! det måste väl vara några lagar hur garantier ska regleras ?
Jo då enl konsumentrådgivningen har man rätt att få rese ersättning när man åker för en garanti rep . Deras råd var att om firman vägrar det ska man gå vidare till ARN . Vi får se hur det blir .Luftfjädring går ju ganska "enkelt" att kolla själv.
Fyll bälgarna till maxtryck och gå över alla kopplingar med såpvatten.
Har du tur hittar du läckan och någon lokal verkstad kan hjälpa dig att laga.
Är det en slanganslutning så är det oftast snabbt fixat.
Reseersättning har jag aldrig varit med om att man lyckats få ut från en verkstad.
Man får vara glad för om de ens fixar det under garanti.
Tyvärr är ARN:s beslut bara en rekommendation. Företaget har ingen laglig skyldighet att följa rekommendationerna....Jo då enl konsumentrådgivningen har man rätt att få rese ersättning när man åker för en garanti rep . Deras råd var att om firman vägrar det ska man gå vidare till ARN . Vi får se hur det blir .
tackTyvärr är ARN:s beslut bara en rekommendation. Företaget har ingen laglig skyldighet att följa rekommendationerna....
Lycka till!
Helt riktigt!Tyvärr är ARN:s beslut bara en rekommendation. Företaget har ingen laglig skyldighet att följa rekommendationerna....
Lycka till!
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons
Annons