• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Goldschmitt

Absolut är det så.
Det betyder dock inte att verkstaden ljugit, vad jag vet map det som sagts i tråden.
När jag försökte ( bad ) om dom inte kunde hjälpa oss tidigare det gick absolut inte , men ni kanske får ett återbud och kan ni ta in oss , vi får aldrig återbud , lögn ! För vi har lämnat återbud en gång !!! Sen sa den här tysken att dom inte har tid förrän den 10 januari att det är en ren lögn , dom har tider , Vilket bevisligen var rätt . dom får aldrig vänta mer än 3 veckor på en tid .!! Så ljuger gör dom . Sedan kan man tillägga deras totala ovilja att hjälpa till att lösa problem med t ex uppställning av våran bil . Under mina 58 på vägarna och många besök på verkstäder runt om har jag aldrig varit med om något liknande . Vill väldigt gärna ha en förklaring om någon kan fixa fram en Mail adress till vd för Goldshmitt vore jag tacksam , jag har inte lyckas hitta den !
 
När jag försökte ( bad ) om dom inte kunde hjälpa oss tidigare det gick absolut inte , men ni kanske får ett återbud och kan ni ta in oss , vi får aldrig återbud , lögn ! För vi har lämnat återbud en gång !!! Sen sa den här tysken att dom inte har tid förrän den 10 januari att det är en ren lögn , dom har tider , Vilket bevisligen var rätt . dom får aldrig vänta mer än 3 veckor på en tid .!! Så ljuger gör dom . Sedan kan man tillägga deras totala ovilja att hjälpa till att lösa problem med t ex uppställning av våran bil . Under mina 58 på vägarna och många besök på verkstäder runt om har jag aldrig varit med om något liknande . Vill väldigt gärna ha en förklaring om någon kan fixa fram en Mail adress till vd för Goldshmitt vore jag tacksam , jag har inte lyckas hitta den !
Här har du namnet på ”geschäftsführer” d.v.s. ungefär VD’n för Goldschmitt och en generell mailadress till företaget;

VD’s direktadress publiceras aldrig, men om du använder den här adressen och adresserar det till honom får han det säkert;
[email protected]

Lycka till

Tommy
 
Här har du namnet på ”geschäftsführer” d.v.s. ungefär VD’n för Goldschmitt och en generell mailadress till företaget;

VD’s direktadress publiceras aldrig, men om du använder den här adressen och adresserar det till honom får han det säkert;
[email protected]

Lycka till

Tommy
Tack Tommy tar itu med det när vi är hemma tack !
 
Hur har det gått med luftfjädringen ?
Jodå efter att vi fått hjälp av Tysken så fick vi den monterad omg som jag skrev tidigare . Jag har inte kontaktat VD för att få en förklaring jag ska ju tillbaka för service det är två års garanti och skriver jag till VD så kanske jag inte får komma dit överhuvudtaget !! Vi tappade lusten att fortsätta söderut så vi åkte hem och ställde undan den över vintern för första gången på 30 år . Tog ut den förra helgen och är ute på en Sverige tur nu , service på bilen hos Dahlgrens i Uppsala och idag hos Alde i Färlöv . Är i Helsingborg nu och i morgon ska vi serva oss själv med en tur till Helsingör och lite smörrebröd och en lille .
Luftfjädringen , den håller inte luften helt när man ställt den i våg , sjunker lite under natten , får se om det rätar till sig .
mvh
Stefan
 
Jodå efter att vi fått hjälp av Tysken så fick vi den monterad omg som jag skrev tidigare . Jag har inte kontaktat VD för att få en förklaring jag ska ju tillbaka för service det är två års garanti och skriver jag till VD så kanske jag inte får komma dit överhuvudtaget !! Vi tappade lusten att fortsätta söderut så vi åkte hem och ställde undan den över vintern för första gången på 30 år . Tog ut den förra helgen och är ute på en Sverige tur nu , service på bilen hos Dahlgrens i Uppsala och idag hos Alde i Färlöv . Är i Helsingborg nu och i morgon ska vi serva oss själv med en tur till Helsingör och lite smörrebröd och en lille .
Luftfjädringen , den håller inte luften helt när man ställt den i våg , sjunker lite under natten , får se om det rätar till sig .
mvh
Stefan
Lite fortsättning på våra problem med fjädringen . Som jag skrev tidigare så åkte vi hem efter besöket i Walldurn och ställde undan bilen under vintern . NU när vi är ute och åker så är det så att den inte håller luften , inga problem att åka men på morgonen har vi slagsida ! Kontaktade goldschmitts agentur i Örebro för kontroll , bokade tid och dom kollade men ville ha den stående över natten så vi bokade ny tid för det .Då kollade dom att bälgarna håller luften men det måste vara något annat fel . Då blev vi upplysta om att om dom skulle göra felsökning på det problemet gällde inte garantin utan då var det en reklamation och då måste vi betala detta och sen begära ersättning av Goldschmitt , är det någon som har erfarenhet av detta ?
Begärde också reseersättning för våra resor för den här garanti åtgärden ( 50 mil ) men då fick svar av en högröd chef som skrek att ta det med tyskarna . Ska naturligtvis ta detta vidare för att kolla vad som är rätt .
Trevlig sommar på er alla
 
Lite fortsättning på våra problem med fjädringen . Som jag skrev tidigare så åkte vi hem efter besöket i Walldurn och ställde undan bilen under vintern . NU när vi är ute och åker så är det så att den inte håller luften , inga problem att åka men på morgonen har vi slagsida ! Kontaktade goldschmitts agentur i Örebro för kontroll , bokade tid och dom kollade men ville ha den stående över natten så vi bokade ny tid för det .Då kollade dom att bälgarna håller luften men det måste vara något annat fel . Då blev vi upplysta om att om dom skulle göra felsökning på det problemet gällde inte garantin utan då var det en reklamation och då måste vi betala detta och sen begära ersättning av Goldschmitt , är det någon som har erfarenhet av detta ?
Begärde också reseersättning för våra resor för den här garanti åtgärden ( 50 mil ) men då fick svar av en högröd chef som skrek att ta det med tyskarna . Ska naturligtvis ta detta vidare för att kolla vad som är rätt .
Trevlig sommar på er alla
Hej är det inte så att om man har varit på ett ställe så vill andra inte så gärna ta några garantier. På dom företag som jag har jobbat på inte vill ta på sej reklamationer som andra ska utföra men i Örebro är det ganska svårt speciellt. Men man får väl hoppas att det löser sig för er.
Mvh Umebo
 
Hej är det inte så att om man har varit på ett ställe så vill andra inte så gärna ta några garantier. På dom företag som jag har jobbat på inte vill ta på sej reklamationer som andra ska utföra men i Örebro är det ganska svårt speciellt. Men man får väl hoppas att det löser sig för er.
Mvh Umebo
Vill o vill ! det måste väl vara några lagar hur garantier ska regleras ?
 
Et vanlig problemsted er regulatorventilene som sitter mellom kompressoren og de enkelte hjul. Men også fordelingsblokken som sitter før ventilene, denne har ett rør inn fra kompressoren og fire rør ut til ventilblokkene. Det finnes biler med 2 kanal løsninger hvor det er en fordeler mellom ventil og hjul, denne er spesiellt utsatt for belastning og med den noe spesielle innfestingen av rørene som benyttes kreves det korrekt kutting av rør og god innpressing i koblingene.
 
Luftfjädring går ju ganska "enkelt" att kolla själv.
Fyll bälgarna till maxtryck och gå över alla kopplingar med såpvatten.
Har du tur hittar du läckan och någon lokal verkstad kan hjälpa dig att laga.
Är det en slanganslutning så är det oftast snabbt fixat.

Reseersättning har jag aldrig varit med om att man lyckats få ut från en verkstad.
Man får vara glad för om de ens fixar det under garanti.
 
Luftfjädring går ju ganska "enkelt" att kolla själv.
Fyll bälgarna till maxtryck och gå över alla kopplingar med såpvatten.
Har du tur hittar du läckan och någon lokal verkstad kan hjälpa dig att laga.
Är det en slanganslutning så är det oftast snabbt fixat.

Reseersättning har jag aldrig varit med om att man lyckats få ut från en verkstad.
Man får vara glad för om de ens fixar det under garanti.
Jo då enl konsumentrådgivningen har man rätt att få rese ersättning när man åker för en garanti rep . Deras råd var att om firman vägrar det ska man gå vidare till ARN . Vi får se hur det blir .
 
Tyvärr är ARN:s beslut bara en rekommendation. Företaget har ingen laglig skyldighet att följa rekommendationerna....
Lycka till!
Helt riktigt!

Dock har företaget skyldighet att följa vad lagen föreskriver, och där står det att kunden skall hållas skadeslös.Den tillfrågade konsumentvägledaren (inlägg #57) hade således rätt.

Pålle
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen