• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Goldschmitt

Om det blir presidentval i Tyskland vet jag vem jag ska rösta på , det blir på vår granne här på ställplatsen , han knallade in till Goldshmitt i morse efter 2 minuter kommer en tjej springande till oss och Sa att det var vår lyckt day vi fixar bilen idag 😀 så nu står den På verkstaden 😀 Helt fantastiska människor, det finns hopp för mänskligheten 😀😀😀

Undrens tid är inte förbi även i Tyskland . Här på Goldschmitt ställplats har vi ett trevligt tyskt par som vi pratade med , dom blev väldigt förvånade att dom inte kan hjälpa oss förrän i Januari , dom får alltid tid inom 3 veckor . Men hursom så började dom kolla öppna campingplatser i närheten och hittade en där vi kan parkera bilen i 2 månader för 50 euro / månad !!! Dom kör oss dit i morgon så får vi kolla på platsen . Helt otroligt .!!!
Du har Tur Du.. :) Men Tyskar som man får kontakt med är mycket vänliga och hjälpsamma.!
Det roliga är att de säger detsamma om oss svenskar.. märkligt.. :)
Om det blir presidentval i Tyskland vet jag vem jag ska rösta på , det blir på vår granne här på ställplatsen , han knallade in till Goldshmitt i morse efter 2 minuter kommer en tjej springande till oss och Sa att det var vår lyckt day vi fixar bilen idag 😀 så nu står den På verkstaden 😀 Helt fantastiska människor, det finns hopp för mänskligheten 😀😀😀
Helt Otroligt!! :) Hjälpsamma människor finns överallt.
Undrar vad Han sa till kundmottagaren..?
Och Du köp några Lotter när Du kommer hem till Årsunda! :) :)

Det är bara att gratulera, då kan resan snart fortsätta, men vad exakt är problemet med er bil hur mycket skall bytas?

Det är bara att gratulera, då kan resan snart fortsätta, men vad exakt är problemet med er bil hur mycket skall bytas?
Det blir ett helt nytt system . Det började med att kompressorn lät illa men funkade . Efter besök här hos Goldshmitt så sa dom att allt ska bytas . Bilen har gått 22000 mil och jag har bytt bälgarna i fram vid 10000 mil efter inrådan från Per Åkerblom ( suverän kille ) när Al-ko hade Goldshmitt. Har varit 2 ggr hos Hymer i Örebro när bile inte ställde sig i våg som den skulle , betalade 12000kr där utan att felet blev fixat . Åkte då till Polch som fixade felet på 1 timme .

Det är ju nästan så man tror att den där grannen är VD på Goldshmitt.:love:
Skulle vara kul å se en film på vad som hände och sas när han gick in för att prata med dom.👍

Du har Tur Du.. :) Men Tyskar som man får kontakt med är mycket vänliga och hjälpsamma.!
Det roliga är att de säger detsamma om oss svenskar.. märkligt.. :)

Helt Otroligt!! :) Hjälpsamma människor finns överallt.
Undrar vad Han sa till kundmottagaren..?
Och Du köp några Lotter när Du kommer hem till Årsunda! :) :)
Lägg inga pengar på lotter !
Redan vunnit högsta vinsten 🥰👍🤣🤠

Det är ju nästan så man tror att den där grannen är VD på Goldshmitt.:love:
Skulle vara kul å se en film på vad som hände och sas när han gick in för att prata med dom.👍
Ja den filmen skulle jag också vilja se !! Enligt hans fru ( mycket Trevlig som också kunde Engelska ) så hade hennes man gått in till receptionen och sagt att så här kan man inte behandla gamla människor, frun sitter o gråter hela dagen ( inte sant ) det har varit någon form av konferens här idag kan ev ha betydelse . Kom in på verkstaden efter kl 8 ,ut kl 18 ska tillbaka imorgon kl 8 för att lära oss den här nya fjädringen , många knappar att trycka på . Men jag tror att däckslitaget blir minimalt för jag tror bilen går nog en bit ovanför marken 😀

Gjorde det en gång vände i moseldalen sen grämde jag mej hela vintern slängde ut 10000kr i onödan när jag kunde suttit i värmen och solen. Här får man ha lyset på hela dagen grått regnar fuktigt. Ser fram emot att köra ner den 18/11 med skräckblandad förtjusning bilen är ju 33år!

Vad har hänt sedan gårdagen eftersom ni ändrat er?
Pålle
Vi blev så trötta på allt strul under denna vecka , mest på Goldshmitts bemötande . Tack och lov kom det här tyska paret och hjälpe oss på ett otroligt bra vis . Goldshmitt har ju ljugit för hela tiden .vi åker hem och tar nya tag vi var ju inte så långt från Rostock !

Bra och tur för er om ni får reperationen gjord... men jag tycker precis så som jag tror att ni också upplever det.... märklig verkstad! Ger ett mycket konstigt intryck att först hävda att det är omöjligt att få en reperation gjord förrän i januari...och sedan tydligen ändra sig efter ett samtal från en..snäll man! .! Det känns inte som fair play. ( Om det nu inte fanns någon helt annan förklaring...)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen