• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Göstas höst - och vinterresa 2022 - 23

Passfoto er en komplisert sak rent teknisk da det lages et biometrisk datasett som brukes ved elektronisk kontroll av pass. En holder passet ved en avleser og ser inn i et kamera og om datoren er enig blir det grønt lys for å gå videre. Kul sak på endel flyplasser. Førerkort bildet overføres elektronisk til produksjonsmaskinen og er et enkelt bilde.
 
Hej alla vänner!

Sitter nu på Västerås Centralstation för tågfärd till Ramnäs. Skall, efter två månader, hämta min hb.

Skall starta upp med städning mm, för på måndag skall Lottie och jag resa till Uddevalla.

Jag har nu "tränat" på att vara i min lägenhet utan att ha kontakt med hb:n.
Det har gått förvånansvärt bra. Mycket tack vare att solen har varit varm och skön de flesta dagar. Så att jag kunde sitta på balkongen och läsa på eftermiddagen.

Framöver blir det kortare resor i Mälardalen och till landet i Gammalkil.

Planerar att lämna Sverige sista nov. antingen till Grekland eller Spanien.

Må väl därute och kör lugnt
 
Hej alla vänner!

Sitter nu på Västerås Centralstation för tågfärd till Ramnäs. Skall, efter två månader, hämta min hb.

Skall starta upp med städning mm, för på måndag skall Lottie och jag resa till Uddevalla.

Jag har nu "tränat" på att vara i min lägenhet utan att ha kontakt med hb:n.
Det har gått förvånansvärt bra. Mycket tack vare att solen har varit varm och skön de flesta dagar. Så att jag kunde sitta på balkongen och läsa på eftermiddagen.

Framöver blir det kortare resor i Mälardalen och till landet i Gammalkil.

Planerar att lämna Sverige sista nov. antingen till Grekland eller Spanien.

Må väl därute och kör lugnt
Det ska bli intresant att följa din kommande resa I vinter själv er vi i norra Spanien . I Platja d el AREO norr om Barcelona, har varit här i två veckor och kommer att vara kvar till den 23 september.
 
Man sitter här och spanar in vädret söderut och är avis på alla som åker.
Din resa förra vintern var till stor behållning, ser nu att du planerade att åka i slutet av November.

Håller tidsplanen så är det strax dags för avresa om det inte har kommit annat i mellan.
Om du kommer iväg så ska det bli kul att få följa med på din resa, även om det bara är via reseberättelserna.
 
Hej!

Tack och fint att läsa att ni gillar det som jag skriver. Trots att det inte är något uppseendeväckande utan endast min enkla vardag.

Planerar att lämna Västerås på onsdag den 29 / 11. Sover första natten i Gammalkil. Skall hämta lite saker som finns där.

Om ca en vecka tror jag att jag är i Lyon för att lämna in mitt litiumbatteri på undersökning.

Må väl alla vänner.
 
Hej!

Tack och fint att läsa att ni gillar det som jag skriver. Trots att det inte är något uppseendeväckande utan endast min enkla vardag.

Du skal ha stor takk for att du skriver. Du lever det livet mange av oss drømmer om mens vi sitter fast her oppe i snøen, isen og kulden og venter på att pensjonisttilværelsen skal innhente oss.
Du gir ett bilde av hva vi uerfarne kan forvente oss den dagen det er vår tur til å overvintre i "syden". Disse daglige dosene er ett av dagen høydepunkter gjennom en kald vinter.
Håper att batteriproblemene løser seg.

Du får ha en god tur nedover, og håper du får en fin og mild "vinter".
 
Hej!

Tack och fint att läsa att ni gillar det som jag skriver. Trots att det inte är något uppseendeväckande utan endast min enkla vardag.

Planerar att lämna Västerås på onsdag den 29 / 11. Sover första natten i Gammalkil. Skall hämta lite saker som finns där.

Om ca en vecka tror jag att jag är i Lyon för att lämna in mitt litiumbatteri på undersökning.

Må väl alla vänner.
Hej Gösta, så nu det dags att resa till solen. Vad roligt blir det igen att få läsa Dina berättelser. Ta det lugnt, då vinter gör inte det lätt att köra i år.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen