Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Glasmästaren eller HB verkstan kan väl täta om det..Plötsligt började det droppa regn i kanten ovan där skjutfönster förflyttar sig i sidled. Någon som känner igen fenomenet? Måste vi byta hela fönstret?
Visa bilaga 19038
Hej. Om det är väldigt bråttom går det att täta du skrev någon annan stans i en tråd att silvertejp är bra att ha så torkar väldigt torrt och dra en tejp över och på fönsterkarmen tillfälligt så att inte får in vatten.Det stämmer nog Knut, jag ser den lilla remsa ”butyl” som ska bytas. Frågan är bara var man köper den, får nog surfa lite ikväll.
Tack för tips, meddelar hur det har gått.
Jag tror att hela fönstret måste tas ut som Knut skriver för att komma åt den lilla springa i alu-profilen. Vi är glada att det har hållit i sig i 8 år så nu får det bli den underhåll som följer…Glasmästaren eller HB verkstan kan väl täta om det..
Vi har markis ovanför fönstret så det är inte så farligt. Det intressanta var att jag såg dropparna mitt under frukosten och aldrig förr, kunde lika gärna läckt mitt under natten ovanför Mariannes rygg & rumpa (katastrofalt!). Måste leta fram en glasmästare (som Erok skriver) för att hitta ”butyl” (enl. Knut som viste problemet), eller någon filtliknande remsa på husbilsdels butik mitt emot Raco camping, för att byta ut den gamla. Inga problem för mig att demontera hela fönstret bara vi får tillbaka ”fint” väder…Hej. Om det är väldigt bråttom går det att täta du skrev någon annan stans i en tråd att silvertejp är bra att ha så torkar väldigt torrt och dra en tejp över och på fönsterkarmen tillfälligt så att inte får in vatten.
Mvh Lasse
Plockade ut hela fönstret, använd värmepistol, köpte remsor med butyl på husvagnsverkstad.Plötsligt började det droppa regn i kanten ovan där skjutfönster förflyttar sig i sidled. Någon som känner igen fenomenet? Måste vi byta hela fönstret?
Visa bilaga 19038
Annons
Annons
Annons