Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Ska träffa mina Spanska bågskytte vänner imorgon och fråga om någon känner en duktig ”plåtnicklas” som kan göra en insats på vårt läckande sidofönster. Hade gärna velat ha tillgång till en luftkompressor och blåst rent all smuts, men vi får se vad Robin Hood gänget har att erbjudaPå dom bilderna du visar så hade jag gått raka vägen till verkstaden och klippt till en tunn lackerad aluminiumplåt cirka 100x30mm och klippt av dom nedersta hörnen. Sedan fäst det med tunn självhäftande tejp vid skadestället och inväntat resultatet.
Visa bilaga 19116
Hej Knut, det är metallist klädd med filt. Tanken med filt är troligen att förhindra vatten vandring, men som bekant filt brukar torka ut och ”smulas” med tiden, ungefär som med plast. Jag kommer imorgon att göra en liten kompletteringslist som Dethlef beskrev ovan (om jag lyckas, med ”droppnäsa”) som kommer att skydda själva gapet i ovankant. Allt limmas med marin sikaflex som jag råkar ha lite kvar i tuben. Ska fotografera och bifoga bild efter utfört arbete. Du har väl precis vaknat medan vi här ska försöka sova några timmar, ha en bra dag!Fint du fant at det var listen som var boven. Er det en plast list? Plast har en tendens til å krympe med tiden.
MacGyver var min favorit och förebild, att med enkla medel lösa ”stora” problem. Har inte TV12 i Spanien men det värmer att veta att ”han lever” och kan stimulera dagens ungdom. Fast det finns betydligt bättre Helvetia knivar idag, jag har nyligen skaffat en Ranger 55, ett absolut måste om man ska överleva i djungeln!McGyver sänds fortfarande på tv12
Annons
Annons