Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden! Registrera ett gratiskonto här!
Du använder en inaktuell webbläsare. Det kan inte visa denna eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en eller alternativ webbläsare.
Elförsörjning 12VExempel på installation av lithiumbatteri
Bara för att bilen är Euro6 innebär inte med automatik att bilen har smart generator eller DCDC-laddare, på dom senaste årsmodellerna är det oftast standard.
Euro6 kom 2015
Laddade ur till ca 80% om shunten var rätt kalibrerad. Tryckte på sync 100% när batteriet var full laddat. Körde väl ca. 10 min bilen började visa temp på mätaren. Den började ladda 14A för att sjunka ner mot mellan 9-10,5A. Spänning i början under14V sedan vid förhöjt varvtal 14,2. Den laddade bodelsbat från 80 till 85%. Ja så den laddar agm. Vet inte vad jag ska tro. Gott nytt år!
Bara för att bilen är Euro6 innebär inte med automatik att bilen har smart generator eller DCDC-laddare, på dom senaste årsmodellerna är det oftast standard.
Euro6 kom 2015
Det stämmer ifall man åker Fiat, AdBlue, smart laddning m.m. blev stort 2015.
Fiat lyckades med en egen "dieselgate" hålla sig undan i flera år innan de blev stämda och uppgraderade.
Vet inte årtalen när de olika utrustningarna dök upp.
Laddbooster är något som husbilsbyggaren väljer att utrusta fordonet med, en del snålar in på den.
Laddade ur till ca 80% om shunten var rätt kalibrerad. Tryckte på sync 100% när batteriet var full laddat. Körde väl ca. 10 min bilen började visa temp på mätaren. Den började ladda 14A för att sjunka ner mot mellan 9-10,5A spänning i början under14V sedan vid förhöjt varvtal 14,2. den laddade bodelsbat från 80 till 85%. Ja så den laddar agm. Vet inte vad jag ska tro. Gott nytt år!
Släpp gaspedalen i nedförsbackarna då skall spänningen öka mycket om du har smartgenerator , på min bil går spänningen upp till närmare 15V direkt jag släpper gasen.