Chippen,Av vilken orsak skrev han ens 9-10kW? Det är totalt ointressant om starten på 3 minuter är på 10kw och av vilken anledning skrev han så?
Jag tror inte smålänningen har en aning om skillnaden, därav utgick jag från att han som dom flesta inte förstår skillnaden mellan kW och kWh.
Jag är väl medveten om skillnaden mellan kW, kWh och även kWp (som inte har något alls att göra med bilens förbrukning) ....
Det jag ville visa på var skillnaden mellan att sitta i en uppvärmd bil som tar 1-2kW vid stillastående för att bibehålla komforten vid kall väderlek. Medan min bil tar 9-10kW under uppvärmningsfasen ifall jag inte har förvärmt bilen med kabeln ikopplad. Bilen är utrustad med värmepump så värmeeffekten är högre än effekten som dras från batteriet under kort tid. Räknar vi med att den tar 10kW under 10min uppvärmning så drar den ca 3,5kWh.
Kör jag många kortsträckor där bilen kyls ut mellan uppstarterna blir räckvidden därmed väldigt kort. Men är det långfärd minskar inte räckvidden alls lika mycket.