• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Dekaltryck

Tordan

Välkänd medlem
Medlem
Förslag till marknadsföring.
Fick just en ide, när jag satt och spånade om ämnet trafikfrågor.
Själv skulle jag kunna tänka mig, att kunna fästa en textdekal i aktern på husbilen,
lite som jag t.ex har en dekal på mopeden med texten
"15 år är ingen ålder, det är en känsla" (XXXXXrenoveringar.se)

Det kan väl inte vara så kostnadskrävande att tillverka några dekaler med en text
i stil med "Håll avstånd och kom hem säkert" och i denna stripe lägger vi till iHusbil loggan i grönt.

Man kan också tänka sig något i stil med "IHusbil, klubben med Code Of Condukt"

Fast nu har vi förstås inte beslutat om någon form av CoC ännu,
men vore det inte ett positivt och särskiljande drag i profileringen av iHusbil?

Att vi är den första klubben bland andra husbilsorganisationer som inför begreppet CoC
och förhoppningsvis också uppför oss efter vissa grundläggande regler, både på nätet och på vägen.
Då får ju klubbtillhörigheten en annan status. Det borde vi väl kunna vara mogna för, eller?

Så sammanfattningsvis blev det visst två förslag....
/ ha överseende med alla mina idéer just nu, jag lovar att hålla igen.

Varför ?
Är det inte ok med foto där en företagslogga eller förening är med på bild, eller ska det vara så att vissa loggor eller namn ska vara förbjudet ?
Förstår inte tabun riktigt ?
Som moderator ser jag heller ingen anledning att radera det inlägget.

Diskussionen om att inte diskutera andra klubbar handlade om att inte bli en ”fulsida” alltså inte hålla på att skriva massa negativt om andra. Jag ser inget negativt i det inlägget. Dessutom ska vi försöka vara öppna och då gäller det att vara restriktiv med modereringen.

Fast mitt inlägg var ju enbart " humoristiskt" ...tänkt.
Nej låt det ligga kvar så klart..det är väl utmärkt reklam för en förening som är tolerant.
..................
Däremot har jag upplevt att " ingen nämnd o ingen glömd" flyttar över attityder o negativa bråk från gammalt ställe hit. Det tycker jag väldigt illa om...
Jag kommer att vara ordentligt snabb o bestämd o tillåta mig att kommentera då.om
jag tycker mig se att iHusbil inlägg börjar ta samma negativa vägar som jag sett innan. I så fall faller ju skälet till att försöka starta något nytt med en öppnare mer positiv .. gärna glad..attityd. Jag har inget förslag på lösning..men jag har läst förslag på att det kanske behövs en tråd om just..attityder o uppförande medlemmar emellan. Jag har inte valt att gå med här för att få veta hur kass jag är. Det är inte de attityderna jag förväntat mig här och faktiskt tycker mig ha rätt att helt få slippa. Inte bara jag utan alla som är medlemmar här ska ha rätt till det.
På förekommen anledning.

Senast ändrad:
Jag ser av deras svar...att Bengt o Pia förstod mitt försök till skämt.
O det är väl de som har första tjing på att få bli sura på mig..men det blev de inte.

Nej precis..ingen har blivit sur! O jag förstår precis vad du menade i inlägg # 62. Det var inget konstigt med det
Inlägg # 63 också solklart att förstå innebörden i. Inget konstigt alls där.
..............
Bengt o Pia blev inte sura....... (det handlade inte om dig).

Ja precis... jag ligger här o har så jäkla ont.... skulle behöva operation! Men just nu är det bara kö kö kö.. kan kanske bli operation i maj. Då har jag haft ont i 14 månader....
Så aj aj aj aj aj.

Visst kan man tolka lite olika med det skrivna ordet, inget konstigt alls. För att inte trådarna ska bli lite gnälliga så föreslår jag att har man någon personlig fundering så kan man använda "Meddelande". Det är altid bättre att kontakta person i fråga än ha diskussionen i tråden, den tappar då fokus och kan spåra ut helt.

Skrivit i all välmening för att värna om den goda stämning som jag ändå tycker vi har.

Jag förstår vad du skriver och menar också..JanneEkan. Men jag vill inte ha någon onödig privat Meddelande konversation. Vi får liksom läsa igenom kanske någon gång till... o kolla så att man har förstått..o undvika att tolka saker på konstiga sätt. Så här behövs skärpning.
Då det gäller Dekaltryck som ju rubriken lyder så är det inte så att jag står och hurrar o tycker idéen är helt perfekt? ( på nummerskylt) Jag har redan skrivit..om man läser... den är bara lite bra. Jag går mer på " känsla" . Själva förslaget på text och layout tycker jag är riktigt bra...... men det här att sätta det på nummer skylthållaren. Nja nja inget större nytänkande ! Extremt vanligt! Kan man inte komma på något mera originellt?
För mig känns idéen med " flyer " förmodar att det betyder en liten reklam lapp som mera tilltalande och proffsigt. Att försöka få ut genom husbilsförsäljare.

Läste just förslaget till eventuell uppförande kod...,

Om vi skulle ta fram ett dekaltryck och i stil med "texten inom det grönmarkerade" i förslaget
skulle jag absolut överväga att förgylla min husbil med en dylik text.
Ja, kanske inte en grön blaffa - utan en mer sofistikerad text i grönt?

En sober, subtil dekal har störst chans att bli monterad...

Förslaget till nummerskylt-dekal är kanon!
Vill man sätta på en större dekal bör den bygga på en grund som kan varieras i större eller mindre utsträckning med mer eller mindre information som kan varieras över tid eller med ett tillfälligt budskap.

I första skedet kanske
Vi trivs iHusbil.se
Trivs du?
Gå med i nya gemenskapen!

Vårt första budskap är väl att rekrytera?

Efter en rekryteringsperiod kan vi byta ut Gå med i nya gemenskapen! till Jag följer vår Code Of Conduct! (det låter mycket sexigare än uppförandekod)

Senast ändrad:
En sober, subtil dekal har störst chans att bli monterad...

Förslaget till nummerskylt-dekal är kanon!
Vill man sätta på en större dekal bör den bygga på en grund som kan varieras i större eller mindre utsträckning med mer eller mindre information som kan varieras över tid eller med ett tillfälligt budskap.

I första skedet kanske
Vi trivs iHusbil.se
Trivs du?
Gå med i nya gemenskapen!

Vårt första budskap är väl att rekrytera?

Efter en rekryteringsperiod kan vi byta ut Gå med i nya gemenskapen! till Jag följer vår Code Of Conduct! (det låter mycket sexigare än uppförandekod)
Har det hänt något angående dekaler till nummerplåten och andra dekaler ?
Mvh Lasse

Har det hänt något angående dekaler till nummerplåten och andra dekaler ?
Mvh Lasse
Det börjar likna något nu. Som första steg har vi tagit fram material som var och en kan printa ut och lägga i fönstret. När det dekaler för nummerplåten väntar vi på en offert. Övriga dekaler avvaktar vi tills vi blir fler och ekonomin tillåter detta.

Det kommer en pdf med olika motiv som man kan printa ut för att lägga i fönstret, blir klart senast imorgon.

Så här kommer dom olika motiven att se ut.

Alla dekaler.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen