• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Dekaltryck

Tordan

Välkänd medlem
Medlem
Förslag till marknadsföring.
Fick just en ide, när jag satt och spånade om ämnet trafikfrågor.
Själv skulle jag kunna tänka mig, att kunna fästa en textdekal i aktern på husbilen,
lite som jag t.ex har en dekal på mopeden med texten
"15 år är ingen ålder, det är en känsla" (XXXXXrenoveringar.se)

Det kan väl inte vara så kostnadskrävande att tillverka några dekaler med en text
i stil med "Håll avstånd och kom hem säkert" och i denna stripe lägger vi till iHusbil loggan i grönt.

Man kan också tänka sig något i stil med "IHusbil, klubben med Code Of Condukt"

Fast nu har vi förstås inte beslutat om någon form av CoC ännu,
men vore det inte ett positivt och särskiljande drag i profileringen av iHusbil?

Att vi är den första klubben bland andra husbilsorganisationer som inför begreppet CoC
och förhoppningsvis också uppför oss efter vissa grundläggande regler, både på nätet och på vägen.
Då får ju klubbtillhörigheten en annan status. Det borde vi väl kunna vara mogna för, eller?

Så sammanfattningsvis blev det visst två förslag....
/ ha överseende med alla mina idéer just nu, jag lovar att hålla igen.

Tänkte föreslå att lägga till .se för att visa att vi är web-baserade och samtidigt förstår många då att det är en webbadress så att dom hittar oss. Ser att jag är trea på denna :)

Idag skriver många utan www. exempelvis tdans.se

Mycket bra förslag av Tommy min namne och Janne - Snyggt!

Capture.JPG

Det fina med "Vi trivs iHusbil.se" är att det syftar både på i en fysisk husbil och i föreningen iHusbil - En underbar tvetydighet.

Jag skulle även kunna köpa Tommys "Vi skiter iHusbil" för det gör vi faktiskt. Dock vore det dumt att uppmuntra folk att strunta i föreningen iHusbil 😇

"Vi trivs iHusbil.se" leder i mina tankegångar...

Vi trivs iHusbil
Kort och bra, dessutom bra och fyndigt med den dubbla innebörden:
  1. Vi trivs iHusbil: Lika med "Vi trivs i husbilen du ser framför dej!" (dekal på reg skylten bak på husbilen)
  2. Vi trivs iHusbil: Lika med "Vi trivs i föreningen iHusbil"

Vore en stor fördel att slippa en dekal som man behöver klistra "på väggen", med allt det innebär när man ska avlägsna den.
Så, för min del är idealet en dekal man sätta på reg skylten.
Text och logo - Den syns bäst i svart/vitt.

Det där med dekal på registreringsskylten kanske inte är en så där bra idé. Google hittade detta från 2014. Har det ändrats?

"I Vägtrafikregisterförordningen (2001:650), 7 kap, § 8 står det …"På en registreringsskylt får inte något annat tecken eller märke sättas än ett sådant som har satts på skylten vid tillverkningen. Har ett märke satts fast på skylten enligt tidigare gällande bestämmelser behöver det dock inte tas bort ..." Alltså, det gamla skattekvittot får sitta kvar.

Så länge du inte klistrar någon dekal på registreringsskylten spelar det ingen roll om den sitter till höger eller vänster.

Om en polisman väljer att rapportera förseelsen kostar det 500 kr."

Det där med dekal på registreringsskylten kanske inte är en så där bra idé. Google hittade detta från 2014. Har det ändrats?

"I Vägtrafikregisterförordningen (2001:650), 7 kap, § 8 står det …"På en registreringsskylt får inte något annat tecken eller märke sättas än ett sådant som har satts på skylten vid tillverkningen. Har ett märke satts fast på skylten enligt tidigare gällande bestämmelser behöver det dock inte tas bort ..." Alltså, det gamla skattekvittot får sitta kvar.

Så länge du inte klistrar någon dekal på registreringsskylten spelar det ingen roll om den sitter till höger eller vänster.

Om en polisman väljer att rapportera förseelsen kostar det 500 kr."
Vad jag tror så är det en plastpryl som man sätter ovanpå skylten tror ej man sätter dekalen rätt på teg skylten. Men när Janne vaknat så kan han förklara bättre:)

Utan att veta skulle det vara märkligt om det är förbjudet. Nu sitter den inte på själva nummerskylten så det är ingen risk att man döljer denna. För övrigt är det mer vanligt än ovanligt att husbilsfirmorna har satt dit sin dekal.

Text på skylthållaren är väl mer för att man kan ha det än att den skall synas…
Hur många av er ser vad det står på dom andra parkerade bilarna utanför Ikea (Mio) / ica (Coop) / Köpcenter o allt va de kan va…?

Och om det handlar om ett klistermärke att klistra på sin befintliga hållare så undrar jag är det verkligen standardmått på den ”lilla” reklamytan eller kan den variera i höjd o bredd?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen