Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Dom finns fortfarande runt i Europa. set dom på flera stallplatser under sommaren. lite varför köpa en ny när man har en som har stått i förrådet i 20 år.Ser ut som bilden är tagen på en byggarbetsplats och inte en uppställningsplats för husbil. Måste vara en väldig gammal kabelvinda då den ser ut att sakna termosäkring. Vad jag kan se av resterna så är det en plastkabel och troligen också alldeles för lång och klen area för att användas på en uppställningsplats för husbil.
Ja jag vet. och har sidan dag ett med husbil haft rätt kabel men inte alla har det.Jo du skall köpa en ny av rätt sort, förklaring kan du läsa här. https://forum.ihusbil.se/threads/elsäkerhet.2127/
Häng upp kabeln över backspegeln, låt den aldrig ligga på backen heller!!
En ny variant,hur löser du detta praktiskt med eluttag 10-15m bort?Häng upp kabeln över backspegeln, låt den aldrig ligga på backen heller!!
Du får väl skaffa Längre Kabel.. fler problem..?En ny variant,hur löser du detta praktiskt med eluttag 10-15m bort?
En sak att lägga på minnet är att detta gäller även med dammsugaren, dra alltid ut hela kabeln ur dammsugaren när ni använder den.Kabeln blir varm vid användning.
Därför skall den alltid rullas ut från kabelvindan.
På första bilden ser det ut som att plasten har smält, vid användning.
Funkar ju inte oavsett längd om den ska hänga på backspegel, var nog det som var problemet...Du får väl skaffa Längre Kabel.. fler problem..?![]()
Vad är det? Något man har i husbilen…? …lol…En sak att lägga på minnet är att detta gäller även med dammsugaren, dra alltid ut hela kabeln ur dammsugaren när ni använder den.![]()
Sorry, rätt 3 x 2,5mm2 skall det vara (glömde jorden). Själv har jag bara 10m kabel som vi aldrig har haft problem med att ansluta men jag har även med mig en vanlig schuko kabel som behövs när vi ska göra riktigt knapriga våfflor på utsidan av HB.Tja.
Nog ska det vara 3x2,5mm2....
Och måste inte vara 25m.....
Kortare utan problem.
Längre, går, jordfelsbrytare i matade ände.
Hur lång beror på belastning.
Finns tabeller för det på www.
Aha har Du Såå kort kabel, brukar själv ha med 2 st 8 m, i dag har vi en på 8 m är så ytterst sällan vi tar ström, när vi hade HV hade vi med oss 25 x 2 på rulle!Funkar ju inte oavsett längd om den ska hänga på backspegel, var nog det som var problemet...![]()
Hur många watt har Din dammsugarmotor? Inte sug effekt utan motor effekt?En sak att lägga på minnet är att detta gäller även med dammsugaren, dra alltid ut hela kabeln ur dammsugaren när ni använder den.![]()
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons