Snart är 2023 slut och vid midnatt möter vi 2024
Åren går så fort. Man skulle vilja ha en mojäng så man kunde pausa tiden eller åtminstone göra att den går saktare. Känns som om man inte hinner med allt man skulle vilja.
Nu ska vi ju inte klaga, då vi bor i paradiset och gör vad vi vill. Åker ut på utflykter med husbilen nästan hälften av tiden och umgås med vänner regelbundet. Man kan ha det sämre.
Men nyårsafton är ju lite tidsfixerad. Kommer ihåg när man var liten och bodde i Västerås. Då betydde nyårsafton kinapuffar och fyrverkerier i smällkalla vintern. Man var ute och lekte med andra och turades om att lägga en liten bomb i någon mellanölsburk som låg tomma överallt. Och på nyårsafton räckte det att man var hemma till midnatt trots att man bara var 11, 12 år. När man var så liten hade man ingen tanke på att tiden flöt iväg utan man suktade mest på att bli 15 så att man skulle få köra moppe.
Ja livet flyter på. Nu har vi hamnat på ett ställe där man trots allt känner sig ung då man bor mitt i Playa del Ingles. Hela vinterhalvåret träffar man bara jämnåriga eller äldre. På svenska skolloven kan man se lite yngre som besöker sina äldre.
Men på sommarhalvåret är det full fart när övervintrarna byts ut till Canariska och Spanska familjer. På kvällarna kan det då vara långa köer till discoteken med spanska ungdomar.
Frugan sitter i mobilen och pratar med sin bror i Örträsk. Han skottar just nu gården i minus tjugo grader. Han skickade ett foto på sitt hus. Mycket snö är det. I natt har Poolman sagt att det ska bli minus trettiofem grader. Då påminns man hur bra vi har det då folk pressar på playan alldeles i närheten.
Havet är ovanligt varmt i år. Ligger på ca: 21-22 grader och det är massor av folk på playan här i El Cotillo, Fuerteventura. Vi tog husbilen på Julafton och tog färjan till Fuerteventura och blir här till den 5:e. Skulle ha åkt hem tidigare, men alla färjor är så fullbokade före trettonhelgen som är Spaniens stora högtid. Att ta husbilen över med två personer kostar 156€, men eftersom vi är boende på Kanarieöarna kostar det bara 51€ för oss.
En annan kul grej är ju att vi fått tillökning. Inte just vi men Comunidaden (bostadsrättsföreningen) har en ny katt. Nu fem månader gammal. Vi som bor lite permanent har turats om att ha Harry inne om nätterna, så ingen stor och elak katt kör bort honom. Verkligen en virvelvind som sakta utökar sitt revir. Meningen att han ska vara utekatt så fort han kan värja sig och känna sig trygg ute. Känns verkligen härligt nar han kramar min fot när han sover.
Har jag några nyårslöften? Nä! Tror inte det. Kanske att vi vill se mera av Kanarieöarna. Har bott nu i över 7 år i Maspalomas området och hänger där kanske lite för mycket. Vill ju inte missa minigolfen på torsdagarna i Maritim. Men jag har ju inte ens hunnit besöka alla kommuner på GC. De ska jag nog klippa i år.
Snart ska jag och frugan ut och doppa oss. Blir väl att pressa lite på Playan före solen går ned. Som många andra blir det råstekt vitlökspotatis med gott kött till pepparsås i husbilen. Lite skumpa blir det också.
Gott slut och Gått Nytt År 2024