Jag har testat att göra så men i mitt fall så slog dc/dc till från relativt ofta eftersom spänningen sjönk i AGM batteriet.
Jag kom fram till att laddströmmen sjönk från den 230V Victron 30A laddare som jag använde såpass mycket när AGM batteriet närmade sig fullt att DC/DC också på 30A då snabbt laddade ur AGM batteriet så att spänningen sjönk tills DC/DC stängdes av baserat på "engine shut down".
Det är möjligt att det hade gått att trimma parametrarna i laddarna men jag tror faktiskt att den 230V laddare som är ansluten till startbatteriet bör vara kraftigare än DC/DC'n för att detta ska fungera bra och inte cykla startbatteriet i onödan.
Men iden är bra om man får det att funka på ett stabilt sätt, då kan man ju även koppla sin MPPT på samma sätt.
@PeterK hur ställde du in dina laddare för att få detta stabilt?
Hur gör man det på ett bra sätt? Du kommer ju att behöva rätt kraftiga kablar om startbatteriet av någon anledning är lågt? Litiumbanken lär ju lämna så mycket ström som startbatteriet kan mäkta att ta emot? Fördelen med en liten DC/DC eller StandBy laddare är ju att hanterar strömmen så att den aldrig blir för hög.
Hälsningar
Peter