• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Senaste aktivitet

• S
    Smålänningen reagerade på Robert's inlägg i tråden Veteranmoped med Haha Haha.
    Första provstart. Det är för hög tomgång och den varvar inte ur ordentligt så det blir lite justeringar. Lite fegt att provstarta...
  • Bengt
    Bengt reagerade på Hasseg's inlägg i tråden Då kan diesel försvinna i Sverige med Gilla Gilla.
    Då kan diesel försvinna i Sverige Länk
  • Bengt
    Vi revisorer har ännu inte lyckats hitta några nya kandidater till de två som slutar i valberedningen. Hoppas få några förslag omgående...
  • Bengt
    Bengt reagerade på Robert's inlägg i tråden Veteranmoped med Gilla Gilla.
    Inte en dag utan att man lär sig något nytt! Dagen är räddad.
  • Bengt
    Bengt reagerade på Knut's inlägg i tråden Veteranmoped med Gilla Gilla.
    Det er ikke spenning som gir varme, men strømstyrken. Og strømmen blir ikke mindre ved lavere spenning, men større for samme effekt. En...
  • Bengt
    Att löda kabeländan ger fördelen att inga trådar spretar och att infästningen i kopplingslisten blir stabilare. Värmeutvecklingen i ett...
  • Bengt
    Bengt reagerade på Knut's inlägg i tråden Veteranmoped med Gilla Gilla.
    Har sett virkningen av loddetinn på kabel ender og sukkerbit. Den lille varmgangen en får gjør tinnet mykt og kryper unna - dette fører...
  • Bengt
    Bengt reagerade på Dethleffs's inlägg i tråden Veteranmoped med Gilla Gilla.
    Vilken trevlig samling, den längst till vänster ser jag inte så ofta. Det är ingen fara då denna tråden är till för mopedsnack och...
  • Bengt
    Ljusomkopplaren kom med posten idag. Nästa steg är att koppla upp allt på plinten.
  • Bengt
    Det finns två olika tekniker för att ställa in tomgången. Gasvajern sträcks genom att skruva på den räfflade skruven, skruva utåt...
  • Jokin
    Jokin reagerade på Lasseboy's inlägg i tråden Elverk hemma med Gilla Gilla.
    Jag har 2 cirkulation pumpar, ena är fjärrvärmecentralens egna och en till golv värmen på nedre våningen. Blir nog ett elverk endå. Blir...
  • Lasseboy
    Lasseboy svarade på tråden Elverk hemma.
    Jag har 2 cirkulation pumpar, ena är fjärrvärmecentralens egna och en till golv värmen på nedre våningen. Blir nog ett elverk endå. Blir...
  • Lasseboy
    Lasseboy reagerade på skalman52's inlägg i tråden Elverk hemma med Gilla Gilla.
    Ö-drift innebär att man har tillgång till el utan att det omgivande elnätet fungerar (fullt ut). Man isolerar det egna nätet från...
  • Lasseboy
    Lasseboy reagerade på Jokin's inlägg i tråden Elverk hemma med Gilla Gilla.
    När det gäller värme via fjärrvärme så har jag färsk erfarenhet hur systemet fungerar. Under den bittra vintern med temperaturer under...
  • Dethleffs
    Dethleffs reagerade på Jokin's inlägg i tråden Elverk hemma med Gilla Gilla.
    När det gäller värme via fjärrvärme så har jag färsk erfarenhet hur systemet fungerar. Under den bittra vintern med temperaturer under...

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen