• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Senaste aktivitet

• skalman52
    skalman52 svarade på tråden Elverk hemma.
    Ö-drift innebär att man har tillgång till el utan att det omgivande elnätet fungerar (fullt ut). Man isolerar det egna nätet från...
  • Jokin
    Jokin svarade på tråden Elverk hemma.
    När det gäller värme via fjärrvärme så har jag färsk erfarenhet hur systemet fungerar. Under den bittra vintern med temperaturer under...
  • T
    Tommy N reagerade på ThomasA's inlägg i tråden Var står jag med min husbil? med Gilla Gilla.
    Tack Bertil. Krk var väldigt fint ställe. Vi åker vidare, till var parkerade vi?
  • Lasseboy
    Lasseboy svarade på tråden Elverk hemma.
    Ö driftär det minimal drift eller tänker jag fel 😑
  • skalman52
    skalman52 svarade på tråden Elverk hemma.
    Det kan mycket väl hända att de inte har dieselgenerator men att de driver några generatorer med turbiner som drivs av överskottsvärme...
  • SirMcLain
    SirMcLain reagerade på PeterK's inlägg i tråden Elverk hemma med Gilla Gilla.
    Jag skulle isåfall överdimensionera elverket så man inte ligger på max belastning konstant, risken att det uppstår problem är högre när...
  • Lasseboy
    Lasseboy svarade på tråden Elverk hemma.
    Fick svar från Borås Energi. Lite luddigt svar, vill ha ett svar typ: ja vi har diesel elverk som hoppar igång vid ström av brott
    • IMG_6817.png
  • S
    Sanddammaren reagerade på Robert's inlägg i tråden Veteranmoped med Gilla Gilla.
    Inte en dag utan att man lär sig något nytt! Dagen är räddad.
  • SirMcLain
    SirMcLain reagerade på Robert's inlägg i tråden Veteranmoped med Gilla Gilla.
  • ThomasA
    ThomasA svarade på tråden Var står jag med min husbil?.
    Tack Bertil. Krk var väldigt fint ställe. Vi åker vidare, till var parkerade vi?
    • IMG_0361.jpeg
  • J
    Jan K reagerade på Robert's inlägg i tråden Veteranmoped med Gilla Gilla.
  • J
    Jan K reagerade på Knut's inlägg i tråden Veteranmoped med Gilla Gilla.
    Det er ikke spenning som gir varme, men strømstyrken. Og strømmen blir ikke mindre ved lavere spenning, men større for samme effekt. En...
  • Göran Hellman
    Göran Hellman reagerade på Robert's inlägg i tråden Veteranmoped med Gilla Gilla.
  • Göran Hellman
    Göran Hellman reagerade på Knut's inlägg i tråden Veteranmoped med Gilla Gilla.
    Det er ikke spenning som gir varme, men strømstyrken. Og strømmen blir ikke mindre ved lavere spenning, men større for samme effekt. En...
  • Göran Hellman
    Göran Hellman reagerade på Robert's inlägg i tråden Veteranmoped med Gilla Gilla.
    Att löda kabeländan ger fördelen att inga trådar spretar och att infästningen i kopplingslisten blir stabilare. Värmeutvecklingen i ett...

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen