• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Träff Vinprovning i Möckelsnäs 20/8

Peter, Carola och jag bestämde just att vi kommer. Ok, det är 71 mil, men hur många gånger har vi inte sett dig här uppe, på dig verkar det som att man kör ner på en eftermiddag.

Nu utmanar vi alla andra i iHusbil, som bor längre bort än 71 mil från Möckelsnäs. Om ni också kommer dit för att ha trevligt med oss andra, så får den först anmälda en liter Whiskey av oss, som styrketår.

Om ingen presenterar flera mil än våra 71 mil, så ställer vi upp whiskyflaskan på vinprovarbordet så att alla får prova whiskeyn.

Vi ses i Möckelsnäs!

Carola & Tommy
 
Peter, Carola och jag bestämde just att vi kommer. Ok, det är 71 mil, men hur många gånger har vi inte sett dig här uppe, på dig verkar det som att man kör ner på en eftermiddag.

Nu utmanar vi alla andra i iHusbil, som bor längre bort än 71 mil från Möckelsnäs. Om ni också kommer dit för att ha trevligt med oss andra, så får den först anmälda en liter Whiskey av oss, som styrketår.

Om ingen presenterar flera mil än våra 71 mil, så ställer vi upp whiskyflaskan på vinprovarbordet så att alla får prova whiskeyn.

Vi ses i Möckelsnäs!

Carola & Tommy
Underbara Ni är, Det ska bli jättekul att träffa Er allihop 🤠👍👌
 
Sjönevads Marknad!!

Oj, Sorry!! Såg fel i kalendern. Sjönevad är 12 - 14. Möckelsnäs är 19 - 21. Som det kan bli.

Har två dagar kvar att bestämma mig (oss).

M.V.H. Jack43
 
Senast ändrad:
På fredag kväll runt 18.00 tiden bjuder jag på chili con carne med en brödbit till.
Ni får komma när Ni vill på fredag men jag kommer på sen eftermiddag.
Klockan 17.30 på lördagen är det vinprovning i Herrgården sedan äter Vi en god 2 rätters kl 19,00
Betalning sker via swish till 0728 724617 märk med namn och MÖ
Betalning kan ej återbetalas eftersom bokningen är bindande nu med tanke på antalet Vi är.
Ser gärna att betalning sker senast onsdag 10 aug.
Varmt välkomna !
ps : på fredag kväll kanske Vi kan sy ihop något program inför lördagen.
 
Betalt över Swish.

Skrev i mitt inlägg #24;
”Nu utmanar vi alla andra i iHusbil, som bor längre bort än 71 mil från Möckelsnäs. Om ni också kommer dit för att ha trevligt med oss andra, så får den först anmälda en liter Whiskey av oss, som styrketår.

Om ingen presenterar flera mil än våra 71 mil, så ställer vi upp whiskyflaskan på vinprovarbordet så att alla får prova whiskeyn.”


Nu verkar det inte vara någon som slår vårt ”rekord” på 71 mil, så whiskyflaskan får vi tyvärr behålla.

Men i sådant fall lovade jag ställa upp en whiskey flaska på vinprovarbordet för avsmakning, men…..

33FE5E7F-C2DF-41A6-A261-7C5B44700F55.jpeg
….. whiskey har bara alkoholprocenten gemensamt med goda viner och Johnnie Walker Blue Label är visserligen dyr, men frågar du mig så är den bara snobbig, smaken är inget speciellt. Föreslår därför att den får ligga kvar i sin ”kista”.

Mitt förslag är att vi istället tar med oss 2 väldigt fina spanska brandys och ställer på bordet. Ett ”spanskt faktum” som väldigt få utlänningar insett, men frågar du en spanjor får du garanterat svaret; ”El mejor del mundo!” Det vill säga, världens bästa! Själv är jag böjd att hålla med.

Nu är frågan vad ni säger, ni som vi lovat whiskey. Gillar ni förslaget med spansk brandy istället? Det är inte Osborne Veterano eller 103 Etiqueta Blanca, på vinprovarbordet som är alternativen, det är snäppet bättre.

Tommy
 
Jag har en flaska Thailändsk whiskey jag kan ta med…
Misstänker dock att vi får ta provningen av medhavda drycker utanför lokalerna.
Kul, Mekhong whiskey var min ”Chone” (ungefär Skål, på thai) under de 3 år jag bodde och arbetade i Bangkok på 70-talet, tror faktiskt inte jag har druckit det sedan dess.

Vi ses i Möckelsnäs.

Tommy
 
Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen