Forsbergs Fritidscenter, Nordens största husbils- och husvagnsförsäljare följer jag bland andra i min jakt efter intressanta nyheter, som jag kan dela med mig av.
Deras marknadsavdelning har visat stort intresse i olika former av undersökningar, som man gett SIFO i uppdrag att genomföra.
I maj presenterade man en undersökning som bekräftade svenskarnas ökade intresse för husbils-/husvagnssemester.
Sifo: Varannan svensk frestas av husbils- eller husvagnssemester
Mer än varannan svensk kan tänka sig att semestra med husbil eller husvagn och störst är intresset bland unga. Det som lockar är frihetsupplevelsen, visar en...
I juni ville man veta vilken svensk campingresort som lockade mest.
Böda Sand: Sveriges bästa campingresort
Inte bara störst, utan också bäst. Böda Sand på Öland är främst i Campingsverige, enligt en undersökning av husbils- och husvagnsåterförsäljaren Forsbergs...
Den 1 juli presenterades att vi svenskar tycker att Gotland, är Sveriges bästa sommardestination.
Gotland framröstat till Sveriges bästa sommardestination
Gotland är Sveriges bästa sommardestination, enligt en Sifo-undersökning genomförd av husbils- och husvagnsåterförsäljaren Forsbergs Fritidscenter....
Idag kom nästa rapport från Forsbergs, nu var frågan om vilken partiledare vi ville ha med i husbilen på semestern?
Partiledaren flest vill ha som campingsällskap
Kristdemokraternas Ebba Busch är den partiledare som flest vill dela sin campingsemester med. Det visar en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av husbils- och...
De tre första undersökningarna har jag inga kommentarer kring, eftersom det var ganska väntade resultat. Däremot vill jag med det bestämdaste protestera mot dagens redovisade resultat som påstår att KD’s Ebba Busch skulle vara favoriten bland partiledarna, att ta med i husbilen på väg till Böda Sand, eller Gotland. Helst vill vi nog inte alls ha någon partiledare med oss i bilen, men om vi blir tvungna så blir det iallafall inte Ebba.

Så här blev resultatet på undersökningen:
Partiledarna vi helst campar med – hela listan*
Ebba Busch (KD), 14 %
Magdalena Andersson (S), 8 %
Nooshi Dadgostar (V), 6 %
Jimmie Åkesson (SD), 5 %
Annie Lööf (C), 4 %
Ulf Kristersson (M), 3 %
Per Bolund (MP), 1 %
Märta Stenevi (MP), 1 %
Tommy
Senast ändrad: